تکه ای از بهشت در جزایر راجا آمپات اندونزی

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، راجا آمپات اندونزی، یکی از مجمع الجزایری است که در استان غربی پاپوآ قرار گرفته است. شما می توانید به دور از آسمان خراش هایی که چشم انسان را آزار می دهند؛ خانه های بتنی، ترافیک سرسام آور، بیلبوردهای برقی که همواره روشن هستند؛ صداهای مزاحم و همه مزاحمت های شهرهای مدرن، بهشتی بکر را پیدا کنید که در آن طبیعت و مردم خونگرمش از شما استقبال می نمایند. راجا آمپات مکانی است که کلماتی مثل: زیبا، مسحور نماینده، باشکوه و مجذوب کننده، معنای فیزیکی خود را نشان می دهند. پیشنهاد می کنیم تا در این مقاله، با ما همراه باشید و به جزایر راجا آمپات سفر کنید.

تکه ای از بهشت در جزایر راجا آمپات اندونزی

درباره جزایر راجا آمپات اندونزی چه می دانید؟

راجا آمپات اندونزی، در نوک شمال غربی شبه جزیره سر پرنده در پاپوآ، به معنی چهار پادشاه مجمع الجزایری است که شامل بیش از 1500 جزیره کوچک، دریاها و سواحل در اطراف چهار جزیره اصلی وایگو، باتانتا، سلواتی و میسول است. بسیاری معتقدند که که نام راجا آمپات از افسانه ای گرفته شده است که در آن زنی هفت تخم پیدا کرد؛ که چهار عدد از آن تخم ها پادشاهان چهار جزیره اصلی و سه تای دیگر زن، شبح و سنگ می شوند. اما در این میان بد نیست بدانید طبق گزارشی که به وسیله The Nature Conservancy and Conservation International تهیه شده است؛ حدود 75 درصد از گونه های جانوری دنیا در راجا آمپات زندگی می نمایند!

تماشای های راجا آمپات اندونزی

اگر به راجا آمپات اندونزی رفتید؛ خواهید دید که مکان های زیادی برای غواصی در این آبها وجود دارد. در حقیقت، امکان غواصی در این جزیره، موجب شده تا همه ساله گردشگران زیادی خواهان سفر به راجا آمپات باشند. از دیگر تماشای های این جزیره زیبا، می توان به قایقرانی، ماهیگیری، پاساژ کابویی، در حوالی جزیره آربورگ، ساوندارک، ینبوبا و فریون وال اشاره نمود. توجه داشته باشید در عین حال که زیبایی دنیای زیر این آب ها فوق العاده است؛ منظره بالای سطح این آب ها به همان مقدار خیره نماینده است. جدا از جاذبه های طبیعی، بعلاوه مهمان نوازی پاپوآن زبانزد است. در دهکده توریستی آربورک، می توانید اقامت داشته باشید و با مردم محلی در ارتباط باشید. معمولا هنگام ورود گروهی از گردشگران، پایکوبی سنتی خوش آمدید در اسکله اجرا می گردد و مهمانان را با آهنگ های محلی پاپوآنی سرگرم می نمایند.

انواع پرندگان جزایر راجا امپات

از آن جایی که راجا آمپات اندونزی، منطقه ای خوش آب و هوا است؛ بدیهی است که اکوسیستم بسیاری از پرندگان نادر باشد. پرندگانی مثل: پرندگان بهشتی، مرغ چکشی، طوطی کاکلی سفید، زرد کاکل دار، ایریان جولانگ ، طوطی، و… در این منطقه یافت می شوند. به شما توصیه می کنیم که لذت تماشا این زیبایی های خدادای را از خود سلب نکنید.

برترین زمان بازدید

برترین زمان برای بازدید، بین اکتبر و آوریل است. هوای این جزیره، با خطوط هوایی 31 درجه سانتیگراد و کمترین دمای 25 درجه در حال جریان است. ژوئن و جولای مرطوب ترین ماه ها هستند که بیشتر روزهایش باید به تماشا ابرهای طوفانی عادت کنید. ابرهایی که یکی پس از دیگری می گذرند!

گشت و گذار در جزایر راجا امپات

در راجا آمپات اندونزی، هیچ جاده و زیرساخت حمل و نقلی وجود ندارد. تنها راه رفت و آمد با قایق است.

سلامت و امنیت در سفر

اگر قصد دارید یک سفر به راجا آمپات داشته باشید؛ بر روی بیمه غواصی، سرمایه گذاری کنید چرا که هرگز نمی دانید چه اتفاقی می تواند بیفتد و چه زمانی ممکن است به آن احتیاج داشته باشید. ما بیمه غواصی را به شما توصیه می کنیم. خوشبختانه بیمه غواصی زیر پوشش دنیای است و خدمات با کیفیت بیمه ای را ارائه می نماید.

انتخاب محل اقامت

بهتر است از وب سایت های بین المللی، برای رزرو هتل ها بهره ببرید. مثلا برای استراحت، می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • اقامتگاه کری اکو
  • استراحتگاه خلیج سوریدو
  • اقامتگاه بوم گردی میسول
  • اقامتگاه غواصی راجا آمپات

بعلاوه اگر برای اولین بار، قصد سفر را دارید؛ بهتر است با تورهای گردشگری هماهنگ باشید. تورهای گردشگری، برترین مکان ها را می شناسند و از نظر قیمت نیز، خدمات مالی و با کیفیتی را به شما ارائه خواهند کرد.

هزینه بازدید از راجا آمپات اندونزی چقدر است؟

قیمتها فرق دارد؛ اما در اینجا یک راهنمای تقریبی آورده شده است:

  • پروازهای برگشت از جاکارتا به سورونگ: £
  • تاکسی از فرودگاه سورونگ به بندر سورونگ: IDR 100,000 (£20)
  • هزینه مجوز بازدید از راجا آمپات برای بازتماشامایندگان بین المللی: IDR 1,000,000 (£64).
  • بلیط های سریع السیر: IDR 130,000 (£14) برای کلاس مالی یا IDR 220,000 (£13.78) برای یک بلیط VIP
  • کل هزینه های سفر (بدون احتساب غذا و فعالیت های اضافی): 282.62 پوند (353 دلار آمریکا یا 4،622،228 IDR)

راه های رسیدن به راجا آمپات

برای رسیدن به راجا آمپات اندونزی، ابتدا باید از جاکارتا یا ماکاسار به سورونگ پرواز کنید. در آن جا هواپیما های کوچکی وجود دارد که شما را به وایسای، مرکز راجا آمپات می رساند در غیر این صورت، می توانید از بندر سورونگ و با کشتی به این جزایر برسید. اطلاعات ما گویای آن است که تا کنون، وینگز ایر پرواز روزانه بین سورونگ و راجا آمپات را انجام میداد و پرواز سوسی ایر دو بار در هفته در روز های دوشنبه و شنبه انجام می گردد. توجه داشته باشید که فرودگاه ماریندا هنوز در دست توسعه است و تقریبا هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد؛ بنابراین حتماً در انتظار پروازهای برگشت خود به سورونگ، مقداری تنقلات و نوشیدنی تهیه کنید. ضمناً سفر با کشتی، حدود 2 تا سه ساعت طول خواهد کشید.

دانستنی های مهم درباره بازدید از راجا آمپات

از آنجا که جزایر تقریباً از هم جدا هستند؛ مهم است که قبل از سفر، ارز در دسترس خود را سازماندهی کنید. البته بعضی از هتل ها کارت اعتباری را می پذیرند اما شما حواستان به ارز مورد احتیاج باشد. هنگام بازدید از روستاها، به فرهنگ آن ها احترام بگذارید و سعی کنید لباس های پوشیده ای را همراه خود داشته باشید. یکشنبه برای بسیاری از مردم (به دلایل مذهبی) روز خانواده محسوب می گردد؛ بنابراین برای مسافرت یا شرکت در فعالیت ها از این موضوع آگاه باشید.

منبع: الی گشت

به "تکه ای از بهشت در جزایر راجا آمپات اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکه ای از بهشت در جزایر راجا آمپات اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید