در تعطیلات تابستانی به کجا سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، سفر در تعطیلات تابستان یکی فرصت خوب برای سرگرمی و استراحت می باشد، اغلب مردم حتی برای یک روز هم شده در فصل تابستان به سفر می فرایند. انتخاب مقصد سفر بر اساس عوامل مختلفی همانند هدف از مسافرت، مدت زمان سفر و بودجه شما برای سفر انجام می گردد. بسیاری علاقه دارند در زمان سفرهای تابستانی برای فرار از گرما و هوای شرجی به منطقه ها خنک تر بفرایند، در نقاط مختلف کشورمان منطقه ها ییلاقی و خوش آب و هوایی وجود دارد که با سفر به آنها در فصل تابستان می توانید چند روزی را در محیطی خنک به استراحت و سرگرمی بپردازید.

در تعطیلات تابستانی به کجا سفر کنیم؟

اگر بودجه و زمان کافی برای سفر در تعطیلات تابستانی دارید به شما پیشنهاد می کنیم یکی از شهرهای ساحلی را در خارج از کشور برای سفر انتخاب نمایید، زیرا با سفر به کشورهای خارجی می توانید تجربه یک سفر خاطره انگیزه و استفاده از امکانات متنوع ساحلی را برای خود رقم بزنید. در ادامه قصد داریم چند مقصد مجذوب نماینده برای تعطیلات تابستانی را به شما معرفی کنیم، پس با وبلاگ ساعت گلورایا همراه باشید.

انتخاب یک مقصد مجذوب نماینده برای سفر در تعطیلات تابستان

انتخاب مقصد سفر برای گذراندن تعطیلات تابستانی می تواند، براساس عوامل مختلفی انجام گردد. اگر برای رفتن به سفر در تعطیلات تابستان انتخاب شما منطقه ها ییلاقی می باشد، باید به شما بگوییم که در کشورمان ایران منطقه ها ییلاقی بسیار خوش آب و هوایی برای سفر وجود دارد. ولی اگر انتخاب شما برای سفرهای تابستانی شهرهای ساحلی می باشد باید به شما بگوییم که اگر از نظر زمان و هزینه سفر محدودیتی ندارید، شهرهای خارجی می تواند انتخاب خوبی برای سفر تابستانی شما و گذراندن تعطیلات باشد. در ادامه شما را با بعضی از منطقه ها ییلاقی داخل کشور و چند مورد از کشورهای خارجی که سواحل مجذوب نمایندهی برای گذراندن تعطیلات تابستانی دارند، آشنا خواهیم کرد.

1.فیروزکوه، شهری در نزدیکی مرکز

فیروزکوه شهری ییلاقی در استان تهران می باشد. شهر فیروزکوه به عنوان شهر بدون تابستان شناخته می گردد که حتی در فصل تابستان هم هوای آن خنک است. مردم منطقه فیروزکوه هیچ وقت تجربه تابستانی گرم را نداشته اند، به همین علت این منطقه برای فرار از گرمای تابستان و گذراندن یک سفر خنک و دلچسب بسیار مناسب می باشد.

تنگه واشی یکی از منطقه ها بکر و زیبا در 15 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه است. رودخانه تنگه واشی از دل کوه بیرون آمده و بسیاری از مردم در روزهای گرم تابستان برای خنک شدن به این رودخانه سری می زنند. تنگه واشی جنبه تاریخی ویژه ای نیز دارد، یکی از سه کتیبه ای که به دست شخص فتحعلی شاه قاجار حکاکی شده در این منطقه قرار گرفته است و یک اثر تاریخی ویژه می باشد.

2. کندوان، روستایی تاریخی در آذربایجان شرقی

اگر در برنامه سفر تابستانی خود علاقه به منطقه ها ییلاقی دارید، روستای کندوان در آذربایجان شرقی پیشنهاد بسیاری خوبی برای سفر تابستانی شما می باشد. روستای تاریخی کندوان در 60 کیلومتری جنوب غربی مرکز آذربایجان شرقی، شهر تبریز واقع شده است.

کندوان به آب و هوای خنک و معماری خاص خانه هایش معروفیت دارد. خانه های این شهر صخره ای، در دل کوه و به شکل کندو می باشند، معماری ویژه کندوان باعث شده این روستا به عنوان میراث ملی ثبت گردد. دمای هوا در فصل تابستان و در اوج گرما در این منطقه کوهستانی بین 13 درجه سانتی گراد تا 27 درجه سانتی گراد می باشد و هوایی بسیارخنک و دلچسب دارد. می توانید در فصل تابستان به این منطقه زیبای گردشگری سفر کنید و از چشم انداز ها تماشای و هوای خنک آن برای سرگرمی استفاده نمایید.

3.سرعین، شهر چشمه های آبگرم معدنی

اگر به شمال غربی ایران و استان اردبیل در فصل تابستان سفر کنید، بی شک سرعین یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان در این استان می باشد. سرعین به علت وجود چشمه های آبگرم معدنی معروفیت دنیای دارد، این شهر هر سال میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف ایران و دنیا است که برای استفاده از خواص درمانی چشمه های آب معدنی سرعین به این شهر سفر می نمایند.

روستای آلوارس در مجاورت کوه های سبلان و در نزدیکی شهر اردبیل یک پیست اسکی با قدمت بیش از 3000 سال دارد. دمای هوا در این منطقه بسیار خنک است و در اغلب روزهای سال در ارتفاعات این روستا برف وجود دارد. علاوه بر هوای خنک و چشم انداز بسیار زیبای این منطقه شما می توانید از خوراکی هایی این خطه نیز استفاده نمایید و صبحانه خود را با عسل طبیعی سبلان میل کنید و برای عزیزانتان از این عسل طبیعی به عنوان سوغاتی ببرید.

4. ماسال، بهشتی در قلب گیلان

اگر به استان گیلان در فصل تابستان سفر کنید، پیشنهاد می کنیم برای فرار از هوای گرم و شرجی شمال کشور در فصل تابستان به روستای ماسال در فاصله 55 کیلومتری رشت بروید. این روستای زیبا و دور افتاده با آب و هوایی خنک، یک منطقه ییلاقی دست نخورده در فاصله 60 کیلومتری از شهر تالش می باشد. با رفتن به ماسال می توانید در فضای مه آلود آن قدم بزنید و حس راه رفتن در ابرها را تجربه نمایید که بسیار رویایی است. ماسال در فارسی به معنای دامنه کوه می باشد، البته این کلمه در زبان فارسی خیلی متداول نیست.

5. غارعلی صدر، معجزه مادر طبیعت

با سفر به استان همدان و رفتن به غار علی صدر می توانید، از بزرگترین غارهای آبی ایران و دنیا تماشا کنید و از هوای خنک این منطقه در فصل تابستان لذت ببرید. غار علی صدر از معدود غارهای دنیا می باشد که امکان قایق سواری در آن وجود دارد که می توانید این تجربه مجذوب نماینده را با سفر به این غار به دست آورید. این غار زیبا و شگفت انگیز که به معجزه مادر طبیعت نیز معروفیت دارد، در حومه همدان و در نزدیکی شهر کبودرآهنگ قرار گرفته است.

6. استانبول، مقصد خارجی محبوب ایرانی ها

در چندسال اخیر سفر به کشور ترکیه بخصوص شهر استانبول در بین گردشگرانی ایرانی بسیار پرطرفدارمی باشد و در تمامی فصول سال هموطنان به این شهر زیبا در کشور ترکیه سفر می نمایند. وجود انواع امکانات سرگرمیی، مراکز خرید بزرگ و مجلل و جاذبه های تاریخی در کنار آب و هوای مدیترانه ای، استانبول را به یک مقصد گردشگری تمام عیار برای مسافران تبدیل نموده است.

آب و هوای استانبول در فصل های مختلف سال شامل تغییرات متعددی می باشد، در شهر استانبول در گرم ترین ماه سال میانگین دما به 24 درجه سانتی گراد می رسد و در یک روز سرد زمستانی در شهر استانبول میانگین دما 6 درجه سانتی گراد است. بسیاری علاقه دارند در ایام تعطیلات تابستانی برای سفر به استانبول بروند، در فصل تابستان در این شهر جشنواره ها و فستیوال های بسیاری مجذوب نمایندهی برگزار می گردد که در پی آن تخفیف های باورنکردنی به مشتریان ارائه می دهند و فرصت خوبی برای شماست تا از برندهای مختلف که در این شهر شعبه دارند ، خرید کنید. استانبول یک شهر ساحلی در ترکیه می باشد که می توانید در زمان سفر به این شهر از سرگرمیات آبی مختلف آنجا نیز استفاده نمایید و لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

7. تایلند،با سواحلی زیبا و بی نظیر

تایلند را می توان کشور معابد شگفت انگیز دانست، بیشتر جمعیت شهر بانکوک مرکز کشور تایلند همانند سایر شهرهای این کشور بودایی هستند و به همین علت معابد مجذوب نمایندهی با معماری های بی نظیر در این شهر به چشم می خورد. تایلند به علت سواحل شنی و طبیعت بکری که دارد، تبدیل به مقصد بسیاری از مسافران ایرانی و خارجی در چندسال اخیر شده است.

در تمامی شهرهای جهانگردی تایلند همانند پاتایا ، پوکت ، بانکوک و سامویی هر سال در فصل تابستان فستیوال های مختلفی برگزار می گردد که برای گردشگران بسیار مجذوب نماینده است. دمای هوای این کشور بین 28 تا 35 درجه سانتی گراد متغیر می باشد و به همین علت در تمام فصول سال می توانید از سرگرمیات آبی تایلند نهایت استفاده را داشته باشید. در فصل تابستان در منطقه شمالی کشور تایلند دمای هوا کمی پایین تر از سایر نقاط آن بوده، این منطقه که پر از جنگل و کوهستان می باشد آب و هوای خنک تری نسبت به سایر نقاط کشور تایلند دارد. حتما در زمان سفر به تایلند لباس نخی همراه خود داشته باشید تا در هوای شرجی این کشور با راحتی بیشتری به گردش و سرگرمی خود برسید.

8. بلغارستان، با سواحل طلایی

بلغارستان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار برای سفرهای تابستانی در بین اروپایی ها می باشد. این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است، سواحل زیبا و سرگرمیات آبی متنوع این کشور معروفیت دنیای دارند. مرکز بلغارستان شهر صوفیا می باشد، اما گردشگران در تعطیلات تابستانی اغلب به شهر وارنا در این کشور سفر می نمایند. شهر وارنا با سواحل شنی زیبا و پارک های آبی هیجان انگیزی که دارد، معروفیت زیادی پیدا نموده است و مقصد بسیاری از ایرانیان برای گذراندن تعطیلات تابستانی در خارج از کشور می باشد. معروف ترین سواحل شهر وارنا گلدن سندز یا همان ماسه های طلایی نام دارد که بسیاری از امکانات این شهر همانند پارک های آبی و هتل های لوکس شهر در نزدیکی این ساحل قرار گرفته اند. با سفر به بلغارستان در فصل تابستان می توانید، تعطیلات به یاد ماندنی را در خارج از کشور سپری نمایید.

9. گرجستان، کشوری با جاذبه های طبیعی

گرجـستان کشوری در همسایگی ایران که اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی با کشور ما دارد. گرجسـتان کشوری تاریخی با آب و هوایی مرطوب می باشد که در فصل تابستان یکی از مقاصد گردشگری محبوب ما ایرانیان شده است. تفلیس مرکز این کشور یکی از مقاصد گردشگری گرجستان می باشد که به علت داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی در بین جهانگرد هایی که به این کشور می آیند بسیار محبوب است.

از جمله جاذبه های تاریخی و ارزشمند شهر تفلیس می توان به مسجد جامع این شهر که دو محراب دارد، کلیسای سامبا و حمام های گوگردی در این شهر اشاره نمود. در هنگام سفر به گرجستان به خصوص در فصل تابستان حتما به سواحل زیبای این کشور سری بزنید و از امکانات سرگرمیی آبی گرجستان نهایت استفاده را نمایید. در گرجستان منطقه ها کوهستانی مجذوب نماینده و پارک های ملی بسیاری زیبایی با چشم اندازی بی نظیر وجود دارد که می توانید با بازدید از آنها، تجربه یک سفر خارجی فراموش نشدنی را در تابستان داشته باشید.

نتیجه گیری

تعطیلات تابستانی فرصت خوبی برای سفر می باشد، می توانید براساس علاقه خود مقصد سفر را از بین منطقه ها ییلاقی و یا منطقه ها ساحلی انتخاب نمایید. در این مقاله چند مورد از مقاصد گردشگری تابستانی را در داخل و خارج کشور معرفی کردیم، اما می توانید برای آشنایی با سایر مقاصد گردشگری برای سفرهای تابستانی با وبلاگ ساعت گلورایا همراه شوید.

1. تنگه واشی در فاصله چند کیلومتری از فیروزکوه واقع شده است؟

تنگه واشی یکی از منطقه ها بکر و زیبا در 15 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه می باشد. رودخانه تنگه واشی از دل کوه بیرون آمده و بسیاری در روزهای گرم تابستان برای خنک شدن به این رودخانه سری می زنند. تنگه واشی جنبه تاریخی ویژه ای نیز دارد، یکی از سه کتیبه ای که به دست شخص فتحعلی شاه قاجار حکاکی شده در این منطقه قرار گرفته است و یک اثر تاریخی ویژه می باشد.

2. شهر کندوان در کدام استان کشور واقع شده است؟

روستای تاریخی کندوان در 60 کیلومتری جنوب غربی مرکز آذربایجان شرقی، شهر تبریز واقع شده است.

3. معروف ترین جاذبه های تاریخی شهر تفلیس در کشور گرجستان کدام است؟

از جمله جاذبه های تاریخی و ارزشمند شهر تفلیس می توان به مسجد جامع این شهر که دو محراب دارد، کلیسای سامبا و حمام های گوگردی در این شهر اشاره نمود.

مطالب مرتبط

کوش آداسی، برترین مکان برای سرگرمیات تابستانی در ترکیه

جشنواره های تابستانی کیش کدامند?

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

همه چیز درباره یک تور تابستانی با ون!

نکات مهم در مراقبت از پوست در سفرهای تابستانی!

منبع: الی گشت

به "در تعطیلات تابستانی به کجا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تعطیلات تابستانی به کجا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید