راهنمای خرید بلیط چارتر به قیمت مناسب

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، آیا تا به حال موقع رزرو بلیط هواپیما با کلمه چارتر برخورد نموده اید؟ چقدر در خصوص بلیط های چارتری می دانید؟ تفاوت آنها با سایر بلیط ها چیست؟ یکی از انواع پرطرفدار بلیط های هواپیما، بلیط چارتر است که تفاوت آشکاری از نظر قیمت با بلیط های عادی دارد؛ اما آیا مقرون به صرفه ترند یا گران تر؟ به طور کلی قیمت بلیط چارتر در زمان های مختلف متغیر خواهد بود؛ از این رو با رعایت بعضی نکات می توانید بلیط مقرون به صرفه تری برای سفر خود رزرو کنید. اگر شما هم کنجکاو شدید تا بیشتر در خصوص نحوه رزرو بلیط چارتری مقرون به صرفه بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

راهنمای خرید بلیط چارتر به قیمت مناسب خرید بلیط چارتر

منظور از بلیط چارتر چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم بلیط چارتر آشنا شوید تا پس از آن به نکات خرید مقرون به صرفه ترین بلیط چارتری بپردازیم. به بیان ساده می توان گفت، در این روش یک شرکت مسافرتی، تمامی یا بخشی از صندلی های یک ایرلاین یا مسیر پروازی را برای مدت مشخصی اجاره یا به اصطلاح رایج چارتر می نماید. در نهایت این بلیط ها هم به صورت تورهای گردشگری و هم به طور مستقل به مسافران ارائه می شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که قیمت بلیط های چارتری برخلاف بلیط های سیستمی که به وسیله شرکت های هواپیمایی عرضه می شوند، از نرخ گذاری ثابتی تبعیت ننموده و شرکت چارتر نماینده با توجه به زمان پرواز، اندازه تقاضا و مسیر پروازی، قیمت خاص و متفاوتی را در نظر می گیرد. به همین علت گاهی ممکن است، قیمت این نوع بلیط ها از بلیط های عادی یا سیستمی کمتر یا بیشتر باشد.

نکات خرید بلیط چارتری مقرون به صرفه قیمت

همانطور که به آن اشاره کردیم، قیمت بلیط چارتر هواپیما به وسیله شرکت چارتر نماینده معین می گردد. از این رو برای پیدا کردن مناسب ترین قیمت، بهتر است به نکاتی در هنگام خرید بلیط هواپیما توجه کنید که در ادامه بیان می کنیم.

1- نزدیک به روز و ساعت پرواز، بلیط چارتری را خریداری کنید.

به طور کلی شرکت چارتر نماینده باید تمامی صندلی هایی که اجاره نموده و مسیر پروازی مشخصی در محدوده زمانی معینی دارند را به صورت کامل بفروشد. به همین علت اگر صندلی های هواپیما تا نزدیکی روز پرواز تکمیل نشوند، آژانس هواپیمایی در روزها و ساعات پایانی و نزدیک به پرواز قیمت بلیط ها را بسیار کاهش می دهد.

در حقیقت اگر زمان بندی دقیقی برای سفر خود ندارید و چمدان هایتان آماده است، می توانید در ساعات و روزهای نزدیک به پرواز برای خرید بلیط اقدام کنید. به این نوع بلیط ها، بلیط لحظه آخری نیز گفته می گردد و معمولا از چند روز تا 24 ساعت مانده به پرواز ارائه می شوند.

2- قیمت بلیط برگشت را هم در نظر بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خرید بلیط چارتر رفت، قیمت و تاریخ بلیط برگشت مسیر پروازی موردنظرتان را نیز آنالیز کنید. گاهی این اتفاق می افتد که افراد بلیط مسیر رفت را مقرون به صرفه خریده اند؛ اما بعدا برای بلیط برگشت، مجبور شده اند هزینه ای بیشتر از بلیط های معمولی پرداخت نمایند.

در واقع باید برترین زمان و مناسب ترین قیمت را برای بلیط رفت و برگشت خود انتخاب نموده تا کمترین هزینه را پرداخت کنید.

خرید بلیط

3- در ایام پرسفر بلیط چارتر نخرید.

قیمت بلیط چارتر در صورتی مقرون به صرفه تر از بلیط سیستمی خواهد شد که چارتر نماینده تمام بلیط هایش در یک مسیر پروازی به فروش نرفته باشد؛ بنابراین قیمت آن ها را بسیار کاهش می دهد. در مقابل در فصل های پیک مسافرت و روزهای پرسفر که بلیط های شرکت چارتر نماینده به سرعت به فروش می رسند، قیمت بلیط هواپیما چارتری با قیمت بلیط سیستمی یکسان شده یا در بسیاری از زمان ها مانند ایام عید نوروز، ممکن است گران تر نیز بگردد.

4- بلیط چارتر برای بچه ها نخرید.

نکته مهم در خصوص بلیط های چارتری هواپیما این است که قیمت آن ها برای تمامی سنین یکسان خواهد بود. در حالی که قیمت بلیط سیستمی برای بچه ها و نوزادان نسبت به بزرگسالان متفاوت بوده و با درصدی کاهش به فروش می رسد.

از همین رو پیشنهاد می گردد اگر خانوادگی سفر می کنید و کودک همراه شماست، ابتدا مجموع قیمت بلیط چارتر را برای تمام افراد محاسبه نموده و آن را با بلیط سیستمی همان مسیر با احتساب بلیط مقرون به صرفه تر برای بچه ها و نوزادان مقایسه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

بلیط های چارتری هواپیما

5- بلیط های چارتری معمولا کنسلی ندارند.

اگر از تاریخ سفر و نام مسافران مطمئن هستید، بلیط چارتری خریداری کنید. چرا که تعداد کمی از این بلیط ها و در مسیرهای پروازی خاصی امکان کنسلی دارند. از طرفی درصد جریمه کنسلی بلیط های چارتری معمولا به نسبت بلیط های سیستمی بالاتر است. بعلاوه در هیچ کدام از بلیط ها نمی توان تاریخ سفر و نام مسافر را تغییر دارد، در واقع ابتدا بلیط قبلی کنسل شده و سپس بلیط جدیدی صادر می گردد. به همین علت ممکن است با یک اشتباه در بلیط های چارتری، هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

رزرو بلیط چارتر هواپیما با برترین قیمت در فلای تودی

در متن بالا در خصوص بلیط چارتر هواپیما اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم؛ بعلاوه نکات مهمی را برای خرید بلیط های چارتری با مناسب ترین قیمت برای شما بیان کردیم. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که برای رزرو چنین بلیط هایی باید به یک مرجع معتبر مراجعه کنید تا خیالتان راحت باشد.

از همین رو برای رزرو بلیط چارتر هواپیما با مناسب ترین قیمت، می توانید روی خدمات بی نظیر سایت فلای تودی حساب کنید. در این سایت به آسانی قیمت بلیط برترین ایرلاین های داخلی و خارجی را به مقاصد مختلف مقایسه نموده و خرید کنید.

منبع: هفت گنج

به "راهنمای خرید بلیط چارتر به قیمت مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بلیط چارتر به قیمت مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید