فخری: هدف گذاری مان کسب رتبه چهارم در بازی های آسیایی است

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2022 گفت: هدف گذاری را برای بازی های آسیایی 2022 نموده ایم و به جد دنبال این هستیم که رتبه خود را بهبود ببخشیم.

فخری: هدف گذاری مان کسب رتبه چهارم در بازی های آسیایی است

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، پیمان فخری که میهمان برنامه ورزش و مردم بود، درباره بازی های آسیایی 2022 هانگژو گفت: این یکی از مهمترین رویدادهایی است که ورزش کشور تدارکات خاصی برای آن دیده شده است. این دوره از بازی ها 19 شهریور تا 3 مهر در هانگژو برگزار می گردد. هانگژو برای میزبانی بسیار آماده و مهیای برگزاری یک رویداد خاص و خوب است؛ به طوریکه همه ورزشگاه ها نو هستند. این بازی ها در 40 رشته برگزار می گردد و 5 رشته از دوره قبلی کم شده و 5 رشته اضافه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل ورزش ایران و شرایط کاروان اعزامی به المپیک 2020 توکیو، هدف گذاری را برای بازی های آسیایی 2022 نموده ایم و به جد دنبال این هستیم که رتبه خود را بهبود ببخشیم. در واقع در پی چهارمی هستیم. این اتفاق در المپیک هم رخ داد و ما کشور چهارم آسیا در المپیک شدیم. خوشبختانه شرایط خوبی داریم و امیدواریم فرایند آماده سازی فدراسیون ها به نحو احسن پیگیری گردد.

وی با اشاره به شرایط خوب رشته هایی همانند تیراندازی، کاراته، ووشو، قایقرانی و ...، درباره برگزاری جلسات پیرامون آماده سازی کاروان گفت: این کار اهمیت زیادی دارد، چون کار نمی توانست بماند. در همین باره کمیته های کارشناسی برگزار و جلسات زیادی برگزار گردید. ضمن اینکه جلسات به طور مرتب برگزار می گردد. ما فردا با فدراسیون های کاراته و تکواندو و ووشو جلسه داریم. هر هفته 9 فدراسیون به کمیته دعوت می شوند تا در کارگروه مشترک با وزارت ورزش آنالیز کنیم.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2022 هانگژو عنوان نمود: Go Sport، بازی های الکترونیک، ژیانژو ژی که شطرنج چینی است، از جمله مسابقات نو در این دوره هستند. درخصوص بازی های الکترونیک باید بگویم که سه میلیون رسماً در این بخش بازی می نمایند و تیم ملی قدرتمندی هم داریم. قرار است در این دوره در 8 بازی های الکترونیک برگزار می گردد که 3 مدال در هر کدام از آنها توزیع خواهد شد. مطمئن هستیم که در دو، سه بازی شانس مدال خواهیم داشت.

فخری با اشاره به اینکه 482 ماده در این دوره از بازی ها برگزار می گردد، گفت: ارزیابی این است که بالای 10 ورزشکار در این دوره شرکت خواهند کرد. هانگژو جزو 100 شهر بزرگ مالی دنیاست. 10 میلیون جمعیت شهر آن است. چینی ها ورزشگاه های فوق العاده ای با شرایط بسیار عالی ساخته اند.

فخری در مورد حضور دو کشور از قاره اقیانوسیه در بازی های آسیایی گفت: دو کشور استرالیا و نیوزیلند در 5 رشته دوومیدانی، اسکی، اسکیت بورد، سه گانه و ووشو در بازی های آسیا هانگژو حضور خواهند داشت که البته مدال های آنها در جدول توزیع مدال هاحساب نمی گردد و به صورت میهمان حضور دارند. البته این احتمال وجود دارد که این کشورها در ادوار بعد به صورت رسمی در بازی های آسیای اضافه شوند. این کشورها دوست دارند در جایی حضور داشته باشند و خود را برای المپیک آماده نمایند.

وی در مورد اعلام گزارش عملکرد کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو عنوان نمود: گزارش جامع 70 صفحه ای به وسیله نصرالله سجادی، سرپرست کاروان کمیته ملی المپیک و با یاری همکاران در وزارت ورزش و کمیته المپیک تهیه شد و به تفکیک رشته ها را ارزیابی کردیم.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو در مورد دلایل عدم توفیق رشته ای مانند تکواندو در المپیک گفت: آنالیز کردیم و به ریز گفتیم هر رشته چه مسئله ای داشت. حتی در این حد که در فلان رشته مشکل آمادگی جسمانی، مربیگری و مدیریتی وجود داشته است و به ستاد عالی ارسال کردیم تا به صورت رسمی اعلام گردد. هنوز جلسه ستاد در دولت نو برگزار نشده است و باید در دور نو مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، جلسه ستاد عالی تشکیل و به بحث بپردازیم.

فخری در انتها درباره عملکرد وزنه برداری در المپیک گفت: نتایج خوبی نگرفتیم. یاریی که وزنه برداری در دوره های قبلی کرد، بسیار زیاد بود. ما 78 درصد از مدال های مان در تاریخ المپیک را در کشتی و وزنه برداری گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فخری: هدف گذاری مان کسب رتبه چهارم در بازی های آسیایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فخری: هدف گذاری مان کسب رتبه چهارم در بازی های آسیایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید