95 درصد نسخه ها در استان کرمان الکترونیکی پیچیده می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، خبرنگاران/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تا سرانجام خردادماه در استان کرمان 95 درصد از نسخه ها الکترونیک شده و صرفا پنج درصد نسخه ها به شکل کاغذی ارسال شده که عمدتا مربوط به کسانی بود که تازه به سامانه ملحق شده بودند.

95 درصد نسخه ها در استان کرمان الکترونیکی پیچیده می گردد

دکترمحمد جعفری امروز پنجم تیرماه در جمع وبلاگ ساعت گلورایا اظهار کرد: یک میلیون و 800 هزار نفر معادل بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اضافه نمود: با بیش از 1400 موسسه درمانی سرپایی و بستری در استان قرارداد همکاری داریم و ماهیانه بالغ بر 55 میلیارد تومان گردش اقتصادی است که از طرف بیماران به این موسسات پرداخت می کنیم.

دبیر طرح نسخه الکترونیک کشور در ادامه اعلام کرد: در حالی وارد تابستان شدیم که در برنامه راهبردی، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف به خرید خدمات پزشکی به صورت الکترونیک است و از این جهت سازمان بیمه سلامت در سطح کشور گام های بسیار اساسی و زیربنایی برداشته و در حال حاضر بالغ بر 27 هزار مطب و موسسه درمانی در حال نسخه نویسی الکترونیک هستند.

وی اعلام کرد: از اول تیرماه فراوری دفترچه بیمه در همه صندوق ها متوقف شده و یقینا می توان این انتظار را داشت در تابستان اندازه نسخه الکترونیک نسبت به دو سال گذشته به اوج خود برسد و کمتر موسسه ای باقی بماند که همچنان نسخه کاغذی تجویز نماید.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: زیرساخت های لازم و پاسخگویی 24 ساعته در حال اجرا است و جای نگرانی برای مطب ها وجود ندارد. ضمن اینکه نرم افزار نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت به گونه ای طراحی شده که با کمترین اندازه امکانات و اینترنت قابلیت نسخه نویسی را دارد و بعلاوه قابلیت کار با گوشی و تبلت را داراست.

وی اضافه نمود: در استان کرمان با کوشش دانشگاه های علوم پزشکی، تمام مراکز نسخه نویسی بخش دولتی در سال نو در سطح استان وارد چرخه نسخه الکترونیک شده اند و با قطع چاپ دفترچه بیمه، همه کلینیک های تخصصی دانشگاهی هم مجهز به سامانه نسخه الکترونیک شدند.

جعفری اظهار کرد: تعداد بسیار اندکی از مطب ها(فقط در شهر کرمان) به تازگی نسخه نویسی الکترونیکی را شروع نموده اند و ممکن است احتیاج آموزشی داشته باشند و در مجموع همه مراکز نسخه نویسی آماده ارائه خدمات الکترونیک هستند و از مردم انتظار داریم با پزشکان همکاری نمایند.

وی اعلام کرد: تا سرانجام خردادماه در استان کرمان 95 درصد از نسخه ها الکترونیک شده و صرفا پنج درصد نسخه ها به شکل کاغذی ارسال شده که عمدتا مربوط به کسانی بود که تازه به سامانه ملحق شده بودند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: همه کسانی که دارای بیمه سلامت همگانی هستند باید به پزشک خانواده مراجعه و پرونده الکترونیک خود را فعال نمایند تا بتوانند خدمات بگیرند.

وی اضافه نمود: پزشک خانواده، آسان ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین جهت دریافت خدمات پزشکی است و استان های کرمان، یزد و کردستان کار پزشک خانواده شهری را از بهمن سال گذشته شروع نموده اند و از ماه جاری شش استان دیگر این طرح را شروع می نمایند.

جعفری در سرانجام اعلام کرد: بار مراجعات مردم در سال گذشته برای دریافت خدمات پزشکی در استان کرمان 39 درصد نسبت به سال 98 کاهش داشته و علت آن، تغییر رفتار مردم بوده که تا زمان احتیاج واقعی مراجعه نکردند و حتی بار بستری هم کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "95 درصد نسخه ها در استان کرمان الکترونیکی پیچیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد نسخه ها در استان کرمان الکترونیکی پیچیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید