بازی رایانه ای و کنسول بازی

استارفیلد رکوردهای بتسدا را جابه جا کرد؛ 6 میلیون بازی کننده در دو روز

بازی استارفیلد (Starfield) یکی از بازی های به شدت مورد انتظار سال 2023 میلادی بود که چندی پیش عرضه شد. این بازی یک اثر تازه از شرکت بتسدا (Bethesda) بوده که شاخصه های مهم این شرکت را دارد. با این حال یک فضای بسیار متفاوت را به کاربران ارائه می دهد. همین موضوع باعث شده...

20 شهریور 1402

نقدها و نمرات فاینال فانتزی 16 منتشر شد؛ حماسه ای خونین و باشکوه

با عرضه بازی فاینال فانتزی 16، نقدهای آن نیز به طور رسمی منتشر شده اند و به نظر می رسد که بار دیگر با نسخه ای فوق العاده از این سری محبوب نقش آفرینی روبرو هستیم.

1 تیر 1402

چگونه هارد را به برترین شکل پارتیشن بندی کنیم؟

به فرایند تبدیل حافظه داخلی یک سیستم کامپیوتر به بخش های جزئی تر، پارتیشن بندی (Partition) گفته می گردد. در این مطلب به طور مختصر و مفید به شما یاری می کنیم تا به برترین روش ممکن سیستم خود را پارتیشن بندی کنید.

10 فروردین 1402

کانتر استرایک 2 رسما رونمایی شد

شرکت بازی سازی والو رسما از بازی کانتر استرایک 2 (Counter Strike 2) برای کامپیوتر رونمایی نموده است. کانتر استرایک 2 تابستان سال جاری رایگان به عنوان یک آپدیت برای کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو عرضه و کاملا جایگزین این بازی خواهد شد.

2 فروردین 1402

برترین تنظیمات موبایل برای پابجی؛ تعادلی از گرافیک و نرخ فریم

بازی پابجی (PUBG) سابقه نسبتاً زیادی در دنیای گیمینگ پیدا نموده است. زمانی که اعلام شد این بازی برای موبایل عرضه شده است نظرات در خصوص آن متفاوت بود. با این حال عملکرد نسخه موبایل پابجی نیز بسیار خوب بوده و هواداران زیادی در دنیای گیمینگ پیدا کرد. نکته اینجاست...

2 اسفند 1401

فیفا 23 در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه واقع شده است

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که آخرین نسخه از سری ورزشی فیفا در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی این مجموعه واقع شده است.

18 بهمن 1401

بازگشت گاد آو وار رگناروک به صدر؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی گاد آو وار رگناروک به علت افزایش 32 درصدی در فروش خود، به صدر جدول پرفروش ترین بازی های هفتگی بریتانیا بازگشته است.

4 دی 1401

شروع به کار نخستین کارسوق برنامه نویسی پایتون برای دانش آموزان به وسیله آموزشگاه همراه اول

نخستین کارسوق برنامه نویسی با موضوع استعدادیابی و مهارت آموزی دانش آموزان در رشته تخصصی پایتون به وسیله آموزشگاه همراه اول و با همکاری اداره سمپاد یزد، در این استان آغاز به کار کرد.

29 آذر 1401

بازی نقش آفرینی Banishers از سازندگان Vampyr معرفی گردید؛ تریلر آن را ببینید

کمپانی Focus Entertainment و استودیوی Dont Nod به تازگی با تریلری از بازی اکشن و نقش آفرینی Banishers: Ghosts of New Eden رونمایی نموده اند.

21 آذر 1401

آنالیز حالت های گرافیکی گاد آو وار رگناروک؛ برترین دستاورد فنی پلی استیشن 5

ریبوت سری گاد آو وار به وسیله استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) در سال 2018، شاهکاری غیر قابل انکار است. یکی از بخش های فوق العاده این بازی بدون شک جلوه های بصری آن محسوب می گردد. گاد آو وار 2018 سنت این سری را ادامه داد و سخت افزار کنسول پلی استیشن 4 را حسابی به...

21 آبان 1401

آموزش استفاده از VPN در ایکس باکس

در جهان از VPN در ایکس باکس برای اتصال امن به اینترنت و حفاظت از حریم خصوصی استفاده می گردد. در ایران، از VPN برای اتصال به سرورهای بازی، حتما باید یک VPN داشته باشید. به ویژه، اینکه از ابتدای مهرماه 1401، بعضی از بازی های ویدئویی محبوب فیلتر شدند و دسترسی به...

12 مهر 1401

8 بازی برتر استراتژی مستقل؛ ایده های بزرگ در قالبی کوچک

سبک استراتژی در دنیای گیمینگ هواداران زیادی دارد. سابقه این سبک نیز بسیار زیاد بوده و بازی های زیادی در این سبک ساخته می شوند. دوران اوج سبک استراتژی را می توان از سال 1995 تا 2005 دانست. با اینحال همچنان این سبک هواداران بسیاری داشته و مخاطبان زیادی دارد.

11 مرداد 1401

آتاری می خواهد دوباره برای کامپیوتر و کنسول ها بازی بسازد

شرکت آتاری که مدتی است از ساخت بازی های عظیم برای کامپیوتر و کنسول دور بوده است، به تازگی اعلام نموده است که میخواهد دوباره به سراغ توسعه این آثار رود و رویه کاری خود را از تمرکز بر توسعه بازی های رایگان موبایلی تغییر دهد.

1 مرداد 1400