آشنایی با جاهای دیدنی برلین ، شهری مدرن در بطن آلمان

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، شهر برلین، از گذشته تاکنون تغییرات زیادی را در تاریخ خود داشت. پایتخت آلمان سال هاست که به داشتن خلاقیت بی حد و حصر مشهور بوده و از طرفی به تعبیر بعضی، تاریکترین و منحوط ترین دوره بشریت را نیز گذرانده است. شرایط فعلی و رونق شرافتمندانه این کشور، به مثابه پنجره ای هست که هم برلین در زمان های گذشته را می توان از آن به نظاره نشست و هم برلین در زمان آینده. در اینجا به نمونه هایی از جاذبه های گردشگری برلین اشاره شده است. در مقاله جاهای دیدنی برلین با ما همراه باشید تا شما را با دنیایی از دیدنی های برلین آشنا کنیم.

آشنایی با جاهای دیدنی برلین ، شهری مدرن در بطن آلمان

موزه پرگامون

پروسه ساخت ساختمان پرگامون در سال 1910 آغاز شد و ساخت و ساز این مورد از جاهای دیدنی برلین تا سال 1930 ادامه داشت. چشم انداز و طراحی های دیواره های آن به هزاران سال قبل بر می گردد. از جمله موزه های برجسته برلین عبارتند از:

-دروازه بازار میلتس که نمایش قابل توجهی از معماری رومی را در بردارد و در سال 100 قمری ساخته شد.

-بخشی از نمازخانه ترون بازسازی شده از کاخ سلطنتی در بابل در زمان سلطنت پادشاه نابودگر، ناصر دوم (605-562 قمری)

-محراب بزرگ پرگامون واقع در ترکیه جدید به عنوان مرکز بزرگ فرهنگی یونان.

جزیره موزه

پرگامون به نوبه خود بسیار عالی است، اما این مورد از جاهای دیدنی برلین، خود بخشی از مجموعه موزه های برلین به نام جزیره موزه محسوب می گردد. پیش از بازدید از چهار موزه دیگر به معرفی اجمالی هر یک می پردازیم:

-موزه بد در ناحیه شمالی جزیره موزه واقع است. برجسته سازی های این موزه، شامل مجسمه سازی از دوره قرون وسطی تا اواخر قرن 18 و همچنین هنر بیزانس هست.

-کسانی که علاقمند به مصر باستان هستند، از مجسمه ملکه نفرتیتی در موزه نی می توانند دیدن نمایند.

-در سال 1876 گالری ملی قدیمی افتتاح شد و نقاشی و مجسمه های آن دوره نئوکلاسیک هنر مدرن را نشان می دهند. آثار کاسپر دیوید فریدریش، ادوارد مانت، آدولف منزل و بسیاری دیگر از مفاخیر هنر در این مورد از جاذبه های گردشگری برلین به چشم می خورند.

-علت نامگذاری آلتس برای این مورد از جاهای دیدنی برلین این است که اولین موزه در جزیره موزه بود که در سال 1830 افتتاح شد. آثار این مورد از جاذبه های گردشگری برلین شامل مجموعه ای معروف از هنر اتریشی می گردد.

رایشتاگ

آلمان در حوزه تاریخ جهانی بسیار مشهور بوده و رایشتاگ نماد تاریخ معاصر آلمان است. این مورد از دیدنی های برلین در سال 1894 تکمیل شد و به این شهرت دارد که کایسر ویلهلم دوم آن را قله بدشومی می داند. این بنا، تا سال 1933 مجلس آلمان بود که ساختمان آن در اثر آتش سوزی هیتلر برای سرکوب مخالفان آسیب دید. پس از احیای شرق و غرب آلمان، در سال 1999 دوباره این ساختمان مرکز حکومت کشور شد. با اینکه این بنا تاریخ طولانی و قدیمی دارد، اما همچنان حیرت انگیز است. علاوه بر این، گنبد شیشه ای آن در بالاترین طبقه به عنوان اتاق کنفرانس و مصاحبه بسیار شگفت انگیز است. پیشنهاد می گردد در وسط هفته از این مکان بازدید کنید، زیرا تعداد گردشگران در اواسط هفته کمتر بوده و زمان بیشتری را می توانید برای پی بردن به یکی از جاذبه های گردشگری برلین سپری کنید.

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ یکی از مهمترین ساختارهای برلین بوده و نمادی از زوال و جریان تاریخ است. ساخت این دروازه در سال 1788 آغاز شد و در سال 1791 به اتمام رسید. دروازه نئوکلاسیک 12 ستون دارد که همچنان پابرجاست، حتی پس از اینکه ارتش فرانسوی ناپلئون در سال 1804 برلین را اشغال کرد و مجسمه طلایی آن را به غنیمت برد. این بنا در دهه 1930، نمایی از قدرت و سلطه هیتلر بود. در سال های جنگ سرد در قرن بیستم، این مورد از دیدنی های برلین نماد تقسیم نماینده یک شهر بود.

دیوار برلین

مکان های متعددی در سراسر برلین وجود دارند که بقایای دیوار برلین را می توان در آن ها یافت. این مکان ها عبارتند از دروازه دروازه براندنبورگ، چک پوینت چارلی و میدان پتسدامر. برلینی های غمگین آغاز به خراب کردن بخش عمده ای از دیوار در سال 1989 کردند. بزرگترین بخش های باقی مانده از این دیوار را در گالری ایست ساید خواهید یافت. این گالری در فضای باز بوده و شما می توانید بسیاری از نقاشی های الهام بخش نقاشی شده روی دیوارها را به نظاره بنشینید.

گروسرتیرگارتن

تیرگاردن، مشابه پارک مرکزی نیویورک به عنوان ریه های شهر است. این پارک تا زمان فریدریش سوم مکان شکار سلطنتی بود و در اواخر قرن 17، تبدیل به پارک عمومی برای لذت بردن عموم از فضای سبز آن شد. جنگ جهانی دوم عوارض جدی بر پارک باقی گذاشت، اما پس از آن ترمیم شد و شما اکنون می توانید مردم محلی و گردشگران بسیاری را در حال پیاده روی، اسکیت و دوچرخه سواری در آن مشاهده کنید.

باغ و باغ گیاه شناسی برلین

شما می توانید چنین سفری را در موزه باغ گیاه شناسی و گیاه شناسی برلین با آب و هوای بارانی و معتدل جنگلی تجربه کنید. در گلخانه ها طیف گسترده ای از گل های ارکیده تا گیاهان گوشتخوار نگهداری شده و باغ عطر و بوی جذابی به خود می گیرد. این مورد از دیدنی های برلین دارای فسیل های جذاب و مدل های گیاهی متنوعی است.

موزه یهودی برلین و یادبود قتل عام اروپا

بدون شک، یکی از تاریکترین صفحات تاریخ بشریت، مربوط به برلین است. در موزه یهودی که در سال 2001 افتتاح شد، سفر دلخراش هولوکاست را می توانید مشاهده کنید. با تکیه و تاکید بر امور آموزشی و فرهنگی، مردم یهودی به فرهنگ و جامعه در طی صدها سال یاری های بسیاری را نموده اند. معماری جذاب این مورد از جاهای دیدنی برلین با اینکه مدرن است، اما نماد جریان تاریخ در فرهنگ این مردم و شهر خواهد بود. همچنین، می توانید از مجسمه یادبود عجیب و غریب جادویی متحرک یهودیان قاتل اروپا بازدید کنید. این یادبود شامل 2711 اسکلت بتنی با ارتفاع های مختلف بوده و روز و شب باز است.

برج تلویزیون برلین

Fernsehturm یا برج برلین در دهه 1960 توسط جمهوری دموکراتیک آلمان به عنوان گواهی پیشرفت سوسیالیست یا اجتماعی این شهر ساخته شد. این بنا، یکی از ساختارهای هویتی برلین است. وجود یک جسم کروی روی آن مردم را به یاد ماهواره ها می اندازد و همچنین، این برج چشم انداز زیبایی دارد و می توانید از رستوران چرخان برج نیز لذت ببرید.

استخر شنا در فضای باز بادشیف

نزدیکترین راه برای شنا کردن در رودخانه شپری دسترسی به استخر شنای بادشیف در فضای باز است. البته هر چند آب آن به ناپاکی در اروپا مشهور است، اما در بادشیف، برج به عنوان یک استخر شنای شناور مانند رودخانه عمل می نماید و در استخر، می توانید چشم اندازهای عالی را تماشا کنید. منطقه ساحلی در اطراف بادشیف نیز مکان تفریحی و سرگرمی برای مردم است.

موزه بازی های کامپیوتری (Computerspielemuseum)

برلین همچنان سعی می نماید بر لایه های تاریخی خود به هر نحو اضافه کند و گذشته خود را در قالب بازی های کامیپوتری ده های گذشته به نمایش می گذارد. بیش از 300 بازی نمایانگر گذشته و تاریخ برلین ساخته شده که از جمله بازی های اصیل و کلاسیک آن عبارتند از اینوادرز اسپیس و فراگر. در بعضی بازی ها برای جذاب تر شدن آن از شبیه ساز سه بعدی نیز استفاده می گردد.

گاندارمن مارکت

سال ساخت این مورد از دیدنی های برلین به اواخر دهه 1600 باز می گردد، یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی برلین بوده و دور تا دور آن با مجسمه های چشمگیر و ساختمان های زیبا تزیین شده است. در وسط میدان، مجسمه شاعر و نمایشنامه نویس آلمانی، فریدریش شیلر به چشم می خورد. کلیسای آلمان و کلیسای فرانسوی در این میدان قرار دارند. همچنین کافی نت ها، مغازه ها و هتل های بسیاری در اطراف این میدان ساخته شده اند. از این مکان در طول سال برای رویدادهای خاص استفاده می گردد.

منبع: همگردی

به "آشنایی با جاهای دیدنی برلین ، شهری مدرن در بطن آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاهای دیدنی برلین ، شهری مدرن در بطن آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید