استارفیلد رکوردهای بتسدا را جابه جا کرد؛ 6 میلیون بازی کننده در دو روز

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، بازی استارفیلد (Starfield) یکی از بازی های به شدت مورد انتظار سال 2023 میلادی بود که چندی پیش عرضه شد. این بازی یک اثر تازه از شرکت بتسدا (Bethesda) بوده که شاخصه های مهم این شرکت را دارد. با این حال یک فضای بسیار متفاوت را به کاربران ارائه می دهد. همین موضوع باعث شده تا هم هواداران بتسدا و هم افرادی که با این شرکت آشنایی چندانی ندارند، از استارفیلد استقبال نمایند.

استارفیلد رکوردهای بتسدا را جابه جا کرد؛ 6 میلیون بازی کننده در دو روز

نکته اصلی در خصوص استارفیلد این است که شما را به فضا می برد. بیشتر عناوین بتسدا در خصوص دنیای فانتزی بوده و سبک علمی تخیلی یک روند تازه برای این شرکت است. به همین علت شما می توانید مسائل خاصی را در این بازی ببینید که نشان از کم تجربگی بتسدا در این سبک است. نکته اصلی اینجاست که با وجود همه این موارد استقبال بسیار خوبی از بازی استارفیلد شد و توانست آمار بسیار خوبی را ارائه دهد.

1 میلیون کاربر همزمان در روز اول عرضه

اول از همه تعداد بازیکنان همزمان است. به این شکل که بازی استارفیلد در کمتر از 1 روز پس از عرضه توانست از مرز 1 میلیون کاربر همزمان عبور کند. بازی استارفیلد در تاریخ 15 شهریور (6 سپتامبر) عرضه رسمی شد. با این حال خریداران نسخه پریمیوم و نسخه خاص کنسول از 1 سپتامبر (9 شهریور) به آن دسترسی داشتند. طبق آماری که روی کامپیوتر منتشر شد این بازی قبل از عرضه رسمی هم حدود 250 هزار کاربر همزمان داشته است.

آمار گذشتن از مرز 1 میلیون کاربر همزمان برای یک مجموعه کاملاً تازه یک آمار بسیار خوب است. بتسدا نزدیک به 25 سال بود که یک عنوان کاملاً تازه عرضه ننموده بود و همیشه شماره های مختلف از یک مجموعه را منتشر نموده است. به همین علت استارفیلد یک روند کاملاً تازه و مجذوب کننده برای این شرکت است.

6 میلیون کاربر در کمتر از 2 روز

بازی استارفیلد توانست پیروز ترین عرضه را در میان عناوین شرکت بتسدا داشته باشد. به این شکل که این بازی در کمتر از دو روز توانست بیش از 6 میلیون کاربر داشته باشد. این بیشترین تعداد کاربر در این مدت زمان برای شرکت بتسدا بوده و به نوعی یک رکورد برای بتسدا به شمار میرود.

در جداول فروشگاه استیم نیز استارفیلد بیشترین فروش را داشته است. به این شکل که در این مدت استارفیلد بیشتر از عناوینی مثل کانتر استاریک (Counter Strike) و دروازه بالدور 3 (Baldurs Gate 3) خریدار داشته باشد. همینطور اینکه در حال حاضر رتبه 4 را در میان پرمخاطب ترین عناوین استیم دارد.

نکته جالب در خصوص استارفیلد جامعه هواداران آن است. به این شکل که از زمان عرضه این بازی توانایی شخصی سازی و اجرای ماد خود را به رخ دنیای گیمینگ کشید. از همان ابتدای کار ما شاهد کدهای تقلب مختلف بودیم و سازندگان ماد (Mod) نیز به شدت در حال کار هستند. بازی استارفیلد به خودی خود بسیار گسترده است و اینکه ما شاهد تنوع بیشتر در آن باشیم بسیار مهیج است.

بازی استارفیلد امتیازات بسیار خوبی دریافت کرد. با این حال انتظارات هواداران از این بازی بیشتر بود. به علت اینکه عرضه استارفیلد چندین بار با تأخیر روبرو شد و به نوعی روند ساخت چندان همواری نداشت. از طرفی شرکت های بزرگ مثل IGN نقدها جالبی از آن کردند و به استارفیلد امتیاز چندان بالایی ندادند.

نکته اصلی در خصوص بازی استارفیلد این است که جای برای توسعه و بهبود دارد. از طرفی کامل ترین عنوان بتسدا در زمان عرضه بوده که به نوبه خود بسیار نکته مثبتی است. عناوین بتسدا بیشتراً در زمان عرضه مسائل بسیار زیادی دارند و این در صورتی است که استارفیلد مسائل خاصی ندارد. باگ های بازی بیشتر بامزه بوده و در روند کلی آن تأثیر زیادی ندارند.

بحث اصلی اینجاست که حال بتسدا می تواند در سبک علمی تخیلی نیز یک فعالیت گسترده داشته باشد. با توجه به استقبال خوبی هم که از استارفیلد شد، احتمال عرضه شماره 2 یا یک بسته الحاقی از آن وجود دارد. در نتیجه با عرضه استارفیلد شرکت بتسدا هم در زمینه علمی تخیلی و هم در زمینه فانتزی حرفی برای گفتن دارد. همینطور اینکه کنسول های ایکس باکس هم تعدادی عناوین انحصاری بسیار با کیفیت خواهند داشت.

منبع: Gamespot و Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "استارفیلد رکوردهای بتسدا را جابه جا کرد؛ 6 میلیون بازی کننده در دو روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارفیلد رکوردهای بتسدا را جابه جا کرد؛ 6 میلیون بازی کننده در دو روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید