فیفا 23 در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه واقع شده است

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که آخرین نسخه از سری ورزشی فیفا در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی این مجموعه واقع شده است.

فیفا 23 در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه واقع شده است

کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) به تازگی نتایج مالی سه ماهه سوم سال مالی 2023، یعنی سه ماه آخر سال 2022 خود را منتشر نموده و اعلام نموده که فیفا 23 در راه ثبت رکورد تازهی از درآمدزایی است. لازم به ذکر است که این نسخه آخرین بازی مجموعه فیفا خواهد بود که به وسیله این کمپانی ساخته می گردد و به علت مسائل مربوط به کسب مجوز از سازمان فیفا، این سری بازی ها در تابستان امسال با نام تجاری تازه EA Sports ریبوت می شوند.

اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در بیانیه ای اعلام نموده که در سه ماهه سوم، الکترونیک آرتز بازی های باکیفیتی را ارائه نموده که باعث رکوردشکنی های مختلفی شده و جامعه بازیکنان این شرکت را رشد داده است. آنچه این ناشر به عنوان جامعه بازیکنان می شناسد، اکنون بیش از 650 میلیون بازیکن در سرتاسر بازی های خود دارد. از طرفی سود آثار سرویس محور و مواردی نظیر خریدهای درون برنامه ای 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و اکنون 75 درصد از کل سود خالص الکترونیک آرتز را تشکیل می دهد.

الکترونیک آرتز بعلاوه بازی هایی نظیر NHL 23 و Need for Speed Unbound را به عنوان آثار باکیفیت AAA برجسته نموده و اعلام نموده که تیم های سازنده در بازه زمانی ذکر شده 128 به روزرسانی را برای 36 بازی ارائه نموده اند و سیمز بیش از 10 میلیون بازیکن تازه را در طول این سه ماهه جذب نموده است. در ادامه اندرو ویلسون، اظهار داشت که فیفا 23 در حال تبدیل شدن به بزرگترین بازی تاریخ مجموعه است و از ابتدای سال تا به امروز 4 درصد در درآمدزیایی رشد داشته است. از طرفی به طور خاص تنها در آمریکای شمالی، فروش نسخه های مختلف بازی 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به نظر می رسد بزرگترین عاملی که باعث این رشد بوده، FIFA Ultimate Team باشد، از طرفی فروش مستقیم بازی نیز بسیار زیاد است. طبق آمار، فیفا 23 در هفته اول عرضه خود به بیش از 10.3 میلیون بازیکن دست یافته است. البته همراه شدن آن با برگزاری جام جهانی نیز بی تاثیر نبوده است. در هر صورت باید دید که در اواخر امسال با تغییر نام فیفا چه اتفاقی برای این سری محبوب خواهد افتاد. اتفاقی که با خطرات زیادی همراه خواهد بود.

بازی فیفا 23 هم اکنون روی کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی در دسترس است.

منبع: PCGamer

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,295,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,895,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیفا 23 در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا 23 در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید