بازیگرانی که نام آنها در رکوردهای دنیا به ثبت رسید

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، تا به حال شده زمانی که به اعداد و ارقام دستمزدهای بازیگران یا اتفاقاتی که در زندگی آنها رخ می دهد، نگاه می کنید، با خودتان بگویید: بابا اینها دیگر رکورد شکسته اند...؟ ما هم همین نظر را داشتیم.

بازیگرانی که نام آنها در رکوردهای دنیا به ثبت رسید

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، جالب است بدانید نام تعدادی از بازیگران، کارگردان ها و نویسنده های بزرگ دنیا در کتاب های رکورد ثبت شده است و آنها به معنای واقعی رکورد شکسته اند. تعدادی از کسانی که دراین فهرست دیده می شوند دیگر در این دنیا زندگی نمی نمایند و سالها پیش با زندگی وداع نموده اند اما همچنان نشان در گینس می درخشد و از آنها به نیکی یاد می گردد.

بازیگران زیادی به دلایل مختلف در این کتاب برای خودشان عنوان های مختلفی کسب نموده اند اما، در این گزارش کوتاه تنها به معرفی کسانی پرداختیم که به دلایل جالبی نام خودشان را ثبت نموده اند. البته گاهی اوقات آنها هیچ علاقه ای به ثبت نام شان نشان نداده اند و مسئولان گینس در برآوردی که خودشان انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که فرد مورد نظر باید در کتاب رکوردهای دنیای جای داشته باشد. نگاهی به این فهرست بیندازید و ببیند خبری از بازیگر یا نویسنده محبوب شما هست یا خیر؟

ساموئل جکسون

در سال 2009 قرعه به نام ساموئل. ال. جکسون بازیگر معروف سینما افتاد تا او هم بعد از عمری بازیگری و ایفای نقش در کاراکترهای مختلف نامش را به عنوان پرعایدیترین بازیگر به ثبت برساند.

به گزارش رویترز این بازیگر از زمانی که کارش را در حیطه فیلم و سینما آغاز نموده است، در 68 فیلم ظاهر شده و عایدیی که کسب نموده عدد نجومی 7 میلیارد و 43میلیون دلار است و این باعث شده جکسون کاملا مجزا از دیگر همکارانش باشد و گینسی به حساب بیاید.

جکی چان

چان کُونگ سانگ مشهور به جکی چان متولد هفت آوریل سال 1954 کلی سمت در کارنامه اش دارد. او که هنرپیشگی، کارگردانی، تهیه نمایندگی، فیلمنامه نویسی، بدلکاری و حتی خوانندگی را تجربه نموده، یکی از گینسی های معروفی است که به خاطر تعداد بدلکاری هایش این عنوان را به دست آورده است.

او تنها کسی است که تا الان بیشترین رکورد بدلکاری را در فیلم های سینمایی داشته و همین مساله باعث ثبت نامش شده است. نکته جالبی که در جریان این بدلکاری ها به وجود آمده، این است که هیچ شرکتی حاضر نیست جکی چان را بیمه کند چون او بدلکاری تمام کارهایش را خودش انجام می دهد و هر بار که آسیب ببیند، باید مبلغ زیادی از بیمه دریافت کند که این به نفع هیچ شرکتی نیست.

فردریک مارچ

فردریک مارچ یکی از بازیگرانی است که در کارنامه کاری و حرفه ای اش آن قدر افتخار کسب نموده که شاید گینسی شدن خیلی برایش اتفاق مهمی به حساب نیاید اما جالب است بدانید او در سال 1932 زمانی که توانست اسکار برترین بازیگر را برای بازی در فیلم دکتر جکیل و مستر هاید دریافت کند، وارد کتاب های گینس شد.

این بازیگر 31 آگوست 1897 در کالیفرنیا متولد شد و در سن 77 سالگی در لس آنجلس به دلیل سرطان پروستات از دنیا رفت. او تا زمانی که زنده بود توانست بیشترین جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند که این برترین اتفاقی است که ممکن است بازیگری آن را تجربه کند.

آنجلینا جولی

در سال 2007 زمانی که مسوولان گینس قصد داشتند کتاب جدیدشان را به چاپ برسانند، تصمیم گرفتند یک بار دیگر درباره قدرتمندترین بازیگر زن هالیوودی حساب و کتاب نمایند و با سرنخ هایی که آنها به دست آوردند، رسیدند به آنجلینا جولی.

البته در این مساله وجود براد پیت بسیار حائزاهمیت بود، چراکه آنجلینا به واسطه ازدواج با همسر پیشین جنیفر انیستون و تشکیل خانواده و بعلاوه بزرگ شدن خانواده اش در هر روز، توانست این عنوان را کسب کند. جانی دپ و تام کروز هم جزو مردانی هستند که نام هایشان در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدرتمندترین مردان قبلا به ثبت رسیده بود.

دانیل رادکلیف و اما واتسون

در یک دهه اخیر دو بازیگر کم سن و سال سینمای دنیا توانسته اند نام خودشان را در کتاب رکوردهای گینس ثبت نمایند. دانیل رادکلیف و اما واتسون بازیگران سری فیلم های هری پاتر هم از این قاعده مستثنی نبودند. دنیل رادکلیف با میانگین عایدی 558 میلیون دلار و اما واتسون با میانگین عایدی 7/753 میلیون دلار در شش سری فیلم هری پاتر توانستند گینسی شوند که در سن و سال آنها چنین رکوردی کم نظیر است.

این دو بازیگر که در تمامی مجموعه های هری پاتر شخصیت ها اصلی یعنی هری و هرمیون را ایفا می کردند ژوئن سال جاری با آخرین نسخه این مجموعه به نامهری پاتر و هدیه های مرگ با عالم شگفت انگیز جادوگری و مدرسه معروفشان خداحافظی کردند و هر کدام تصمیم گرفتند به کارهای دیگرشان رسیدگی نمایند. اما در حال حاضر درس می خواند و دنیل هم مشغول بازی در سینما و خصوصا تئاتر است.

آگاتا کریستی

جالب است که نام خالق پوآرو هم در کتاب رکوردهای دنیا به چاپ رسیده است. این نویسنده معروف که سال های سال با خلق داستان های جنایی - معمایی، پوآرو را وادار کرد تمام آنها را حل نماید و دست آخر هم خودش او را به کشتن داد، یکی از کسانی است که سال ها قبل وارد دنیای گینس شد و توانست این عنوان بزرگ را از اولین سالهای آغاز کار حرفه اش تا آخر عمر همراه خود داشته باشد.

کتاب های این نویسنده انگلیسی در تمام طول تاریخ، پرفروش ترین کتاب ما بوده که با دومیلیارد دلار فروش و ترجمه به حداقل 45 زبان دنیا از نوشته های دیگران کاملا متمایز است. کتاب های این نویسنده خوش ذوق ژانر جنایی-معمایی توانستند با شکستن رکورد کتاب های شکسپیر این رکورد را به دست بیاورند.

چارلی شین

چارلی شین یکی از بازیگرانی است که تا الان توانسته دو بار در تواضع کامل وارد صفحات گینس گردد و بین بقیه هالیوودی ها سر و صدایی راه بیندازد. او در سال 2010 برای بازی در مجموعه دو نفر و نصفی، یک میلیون و 250 هزار دلار دستمزد گرفت و از آنجایی که تا کسی نظیر این دستمزد را دریافت ننموده بود و اگر هم گرفته بود، فکر ثبت آن در گینس نبود، توانست این عنوان را از آن خود کند.

اما لذت گینسی شدن باعث شد چارلی یک بار دیگر بدون اینکه قصدش را داشته باشد، گینسی گردد. او سوم مارس 2011 نام خودش را به عنوان بازیگری که بیشترین هوادار اینترنتی را در سرتاسر دنیا دارد، در کتاب رکوردها ثبت کرد. این بازیگر آمریکایی بیشتر از یک میلیون هوادار ثابت در دنیا دارد و این رقم برای بازیگران تعداد خوبی به شمار میرود.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازیگرانی که نام آنها در رکوردهای دنیا به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگرانی که نام آنها در رکوردهای دنیا به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید