به جای خودروی نو، این دست دوم های باکیفیت را بخرید

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، بهترین انتخاب ها همواره گزینه های نو اعم از چینی، ایرانی، کره ای، ژاپنی و اروپایی نیستند. اگر چرخی در بازار بزنید انبوهی خودرو باارزش و کارنموده پیدا می کنید که از مدل های روز سریع تر و بهترند. بازار خودروهای کارنموده یا یوزدکارها (USED CARS) همین حالا در اوج رکود بازار چین و نزول بازارهای اروپا و آمریکای شمالی رونق بسیار بالایی دارد. چرا؟ چون با نزول 15 تا 25 درصد از ارزش کلی خودرو و کارکردی نه چندان بالا، همان سطح از کیفیت، تزئینات، مسائل رفاهی، هندلینگ و راحتی را عاید راننده و سرنشینان خود نموده و در عین حال به ترندهای روز طراحی و زیبایی هم نزدیک است. برای نمونه در حالی که مزدا یا پورشه در هر نسل زبان طراحی خود را به روزرسانی می نماید، مدل های 2010 این شرکت فرم ظاهری چندان متفاوتی نسبت به نمونه 2019 ندارند و همین عامل ارزش خرید خودروهای کارنموده را بالا می برد.اینجا با 8 مدل کارنموده و قابل اعتماد آشنا شوید.

به جای خودروی نو، این دست دوم های باکیفیت را بخرید

کیا اسپورتیج 2009 - 200 میلیون تومان

یک کراس اوور شهری دوست داشتنی که نباید فریب ظاهر قدیمی اش را خورد چرا که واقعا جلای چندانی ندارد. اما اگر از این نکته منفی عبور کنید که در خصوص توسان هم صدق می نماید، آنگاه اسپورتیج به خودرویی برجسته برای مسافرت های شهری تبدیل می شود که خریدش بر مدل های هایما، جک و چری ارجحیت دارد. اسپورتیج 2009 که به موتور شش سیلندر و سیستم دو دیفرانسیل الکتریکی مجهز است، هندلینگی بهتر از ساخته های چینی و فرانسوی مثل رنو کپچر داشته و از نقطه نظر دوام هم بر چینی ها ارجحیت دارد.

هیوندای توسان 2008 - 225 میلیون تومان

در نگاه اول ابدا خوش بر و رو نیست و حتی توی ذوق می زند. توسان اما همان معماری و اتصالات و مهندسی به کاررفته در کیا اسپورتیج، خودرویی زمخت تر و بادوام تر به نظر می رسد و فرم خاص ظاهر آن در این موضوع بی تاثیر نبوده است. توسان نسل اول که آشکارا سعی داشت خود را به محصولات تویوتا و هوندا مخصوصا در زمینه لذت رانندگی خارج از جاده نزدیک کند، به لطف ساختار ساده ای که دارد تا حدی قادر به مانوردهی در بخش آفرود است و در سواری شهری هم به رغم مصرف زیاد سوخت، عملکرد خوبی دارد.

رنو کولئوس 2010 - 250 میلیون تومان

می دانیم که طرح زشتی دارد. همین خودرو بود که باعث اخراج پاتریک لکومه سرطراح رنو شد از بس زمخت و بدترکیب پوزه اش را تراش داده بود. کولئوس اما در ذات و معماری فنی اتومبیل برجسته ای است که هم شاسی، هم موتور و گیربکس آن با یاری نیسان توسعه پیدا نموده که مقاوم و بادوام و کم مصرف عمل می نمایند. کولئوس نسل اول البته در طراحی داخلی اتومبیل جالب توجهی است و کیفیت ساخت آن بهتر از محصولات کیاهیوندای است. البته از این خودرو هیچ انتظاری برای خودنمایی در شتابگیری یا عملیات آفرود نداشته باشید.

هیوندای سانتافه 2010 - 275 میلیون تومان

هنوز هم خودرو موجهی چه از نظر ظاهری و چه از نظر عملکرد است و 10 سال کار و گذر زمان نتوانسته پیری را به چهره این کراس اوور دو دیفرانسیل کره ای بنشاند. سانتافه که هم اینک در بازه قیمتی250 تا 375 میلیون تومان بسته به نوع موتور و میزان کارکرد و سال ساخت در بازار معامله می شود، هم کیفیت، هم ایمنی و هم هندلینگی به مراتب بهتر از خودروهای هم رده چینی از جمله تیگو7 از خود بروز می دهد ضمن اینکه جای بیشتری را هم با استهلاک کمتر نصیب شما می نماید. سانتافه حقیقتا انتخابی عالی است.

میتسوبیشی اوت لندر 2014 - 350 میلیون تومان

نسخه اولیه نسل سوم اوت لندر که به ایران وارد شد، همه را با دماغه عجیب و درازی که داشت پس زد و اگر سریعا فیس لیفت این شاسی بلند به بازار نمی آمد شاید میتسوبیشی هرگز پیروز نمی شد به این میزان از فروش و محبوبیت در بازار ایران دست یابد. اوت لندر که در نسخه های بنزینی و پلاگین هیبرید به کشور وارد شده، امکانات خوبی در نسخه اولیه به خریداران ارائه می نماید که این مورد در کنار اتاق بزرگ، توان آفرود بالا، شاسی محکم و موتور کم استهلاک از نقاط قوت بزرگ ترین محصول فعلی میتسوبیشی در بازار ایران است.

ب.ام.و X3 مدل 2007- 375 میلیون تومان

اگر با هزینه نگهداری اش کنار بیایید و سخت گیر نباشید، ایکس3 هنوز هم شور و طراوت خاصی که دارد را به شما می چشاند. این را همه کسانی که نسل اول کراس اوورهای کوچک ب.ام.و را سوار می شوند، به عینه تجربه می نمایند. ایکس3 نسل اول که با یک چهارم قیمت مدل های 2016 و 2017 به خریداران سرویس می دهد، دو ویژگی مهم دارد که یکی به موتور سرحال آن برمی شود و دیگری به طراحی خاصی که ب.ام.و در بدنه خودرو به کار برده است. ایکس3 بعد از گذشت 12 سال هنوز هم جذاب تر از رقبای کره ای و چینی به نظر می رسد.

لکسوس RX350 مدل 2008 - 425 میلیون تومان

هیچ وقت پیر نمی شود. نسل دوم RX که لکسوس با آن پیروز شد بازارهای جهانی را فتح کند، یک شاهکار بی بدیل مهندسی است که بعد از 11 سال هنوز هم مثل ساعت های کاسیو کار می نماید. این کراس اوور ژاپنی که سواری راحت و توانمندی در آفرود را باهم به شما ارائه می نماید، کمتر از نصف یک چینی صفر کیلومتر هزینه نگهداری داشته و به لطف طراحی دقیق و معماری مدرن تویوتا، بادوام تر از رقبای آلمانی است. شش ایربگ، سیستم صوتی باکیفیت، امکانات رفاهی مناسب در کنار کروز کنترل از جمله امکاناتی است که این ژاپنی مغرور دارد.

پورشه کاین 2009 - 575 میلیون تومان

به رغم طرح خشن دماغه، نسل اول کاین خودرو بسیار نرم و راحتی است که امکانات خودروهای 2018 از پدال شیفتر تا سیستم صوتی بوس و جایگاه های گرمکن دار را با اتاقی بزرگ و جادار ترکیب نموده و به قیمت مناسبی تحویل تان می دهد. البته که با این مبلغ می توانید به میتسوبیشی ASX یا سانگ یانگ کوراندو صفر کیلومتر بسنده کنید منتها آنجا دیگر خبری از یک موتور قدرتمند، جایگاه های چرم اصل، چوب فراوان و قدرت مانور بالا در مسیرهای آفرودی نیست! منتها مصرف سوخت کاین شش سیلندر واقعا بالاست.

منبع: دیوار

به "به جای خودروی نو، این دست دوم های باکیفیت را بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای خودروی نو، این دست دوم های باکیفیت را بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید