خرم آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست مایه های فوق العاده ای دارد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، خرم آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست مایه های فوق العاده ای دارد.

خرم آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست مایه های فوق العاده ای دارد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم پیوند تاریخ و جغرافیا را در صنایع دستی ببینیم و هدف از سفر این بوده که در سرانجام هفته صنایع دستی ادای احترام بگردد به پیشینه صنایع دستی لرستان و ظرفیت هایی که در این پیشینه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت ها را امروزی نموده و تبدیل به یک جریان سازی کنیم.

جلالی با اشاره به اجرای گوش نواز هنرمند لرستانی در نواختن موسیقی با ساز سفالی 3000 ساله اعلام کرد: وقتی که نفس انسان قرن 21 در ساز سفالی 3 هزار ساله لرستان دمیده می گردد، سخنرانی فرهنگ و تاریخ ایران زمین تکرار می گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: همه 11 شهرستان لرستان در همه رشته های صنایع دستی ظرفیت های خوبی دارند و خصوصاً مواد اولیه این صنایع از سنگ، چوب، پارچه، پشم تا چرم، تبلوری برای یاری به توسعه و اشتغالزایی در جوانان و خصوصاً بانوان است.

وی تأکید کرد: با اتکا بر همین فاکتور عایدیزایی صنایع دستی هنرمندان لرستانی می توانند بانیان اشتغالزایی و کسب عایدی و ثروت باشند و در کنار آن هویت خود را هم نشان بدهند.

جلالی توضیح داد: ما گوش شنوایی برای معاصرسازی و جریان سازی صنایع دستی باشیم تا همانطوری که دنیا به صنایع دستی احترام میگذارد، صنایع دستی لرستان نیز در زنجیره ارزش و رونق مالی و فراوری رشد موفقی داشته باشد.

منبع: همگردی

به "خرم آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست مایه های فوق العاده ای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرم آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست مایه های فوق العاده ای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید