قطار خودران روی ریل مجازی حرکت کرد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا به نقل از دیلی میل، یک قطار خودران و نوآورانه برای نخستین بار در چین افتتاح شده که روی ریل های مجازی حرکت می کند.

قطار خودران روی ریل مجازی حرکت کرد

نخستین بار طرح اولیه عجیب مربوط به لوکوموتیوی که با کمک شبکه ای از حسگرها (به جای ریل های معمول) حرکت می کند، 2 سال قبل رونمایی شد. اما بالاخره این طرح اولیه در ماه جاری به طور واقعی اجرا شده است.

قطارART T1 ابعاد جاده را رصد می کند و به جای آنکه روی ریل های مخصوص حرکت کند، راستا حرکتش را برنامه ریزی می کند.

ریل مجازی مربوط به این طرح در مسافتی 17.7 کیلومتری در وسط شهر ییبین قرار داد و هزینه ساخت آن حدود 120 میلیون پوند(1.128 میلیارد یوان) تخمین زده می شود.

در حال حاضر یک لوکوموتیو ران در قطار حضور دارد، اما آن را کنترل نمی کند. لوکوموتیوران باید هوشیار باشد تا در صورت اضطرار کنترل قطار را برعهده گیرد. اگر قطار از راستا طراحی شده، خارج شود یا با مانعی روبرو شود، به طور اتوماتیک به شرایط کنترل دستی منتقل می شود.

این قطار هم مانند خودروهای خودران با کمک ترکیبی از LIDAR و GPS در خیابان ها راستا یابی می کند. تخمین زده می شود روزانه 10 هزار مسافر از قطار جدید استفاده کنند. هنگامیکه این لوکوموتیو به شبکه قطارهای سریع السیر متصل شود، تعداد مسافران روزانه آن به 25 هزار نفر می رسد.

خط قطار Yinbin ART T1 با سرعت 70 کیلومتر برساعت حرکت می کند و قابلیت جابه جایی 300 مسافر را دارد.

شرکت CRRC چین، سیستم ریل قطار را ابداع کرده کهART یا سیستم حمل ونقل ریلی سریع خودران نامیده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قطار خودران روی ریل مجازی حرکت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار خودران روی ریل مجازی حرکت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید