مستند تلویزیونی حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها بازپخش می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا تهیه کننده این مستند علیرضا حسینی،کارگردان آن بیژن شکرریز و سرپرست علمی اش تلویزیونی نیز شهین اعوانی است.

مستند تلویزیونی حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها بازپخش می گردد

بعلاوه پژوهش و طراحی سئوالات مستند حکیم عشق را صدرا صدوقی به عهده داشته است. منوچهر صدوقی سها (متولد 1327- اردبیل) نویسنده، مترجم، عرفان پژوه، فیلسوف و حقوق دان است. او تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته حقوق تا مقطع لیسانس پی گرفت. بعد از آن تحصیلات خود را تا مراحل عالی در عرفان و فلسفه اسلامی ادامه داد. او هم اکنون علاوه بر وکالت دادگستری و عضویت در شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به تدریس حکمت و عرفان اسلامی اشتغال دارد. تاریخ حکما و عرفای متاخر بر صدرالمتالهین، التفسیر المنتسب الی مولینا ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع)، شطری از اوایل امور عامه توضیح منظومه حکمت سبزواری، توضیح تازه منظومه سبزواری، فواید در عرفان و فلسفه و تصوف و تاریخ آن، رساله در بعضی از مسائل الهی عام، منتخب معجم الحکماء، صوفی صومعه قدس: یادواره میرزا محمدعلی حکیم شیرازی، الحاوی علی رسائل جمه مفرده فی الفحص عن انیه التفسیر و التاویل و مائیتهما باقسامها و ما یتعلق بهما من المحکم و المتشابه و الظهر و البطن و…، تفاسیر عقلیه لفلاسفه الهیین، ترجمه مقدمه قیصری بر فصوص الحکم، محی الدین عربی، ترجمه تحقیق ماللهند، ابوریحان بیرونی، کیفر سرقت در اسلام و … ازجمله آثار منتشرشده این پژوهشگر و استاد باسابقه حکمت اسلامی است.

مجموعه مستند حکایت دل به تهیه کنندگی علیرضا حسینی، کارگردانی بیژن شکرریز و با مشاورت علمی شهین اعوانی، از چند سال گذشته تا امروز زندگینامه و پرتره علمی و حرفه ای مفاخر و مشاهیر معاصر کشور را به تصویر کشیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مستند تلویزیونی حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها بازپخش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند تلویزیونی حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها بازپخش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید