مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برطرف می شود

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اختصاص100 میلیارد ریال برای رفع مسائل زیر ساختی واحدهای صنعتی کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برطرف می شود

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا به نقل از ایرنا، در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اختصاص 100 میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت ها در نواحی و شهرک های استان مشروط به اینکه استان نیز به همین مقدار از محل اعتبارات استانی در نظر بگیرد موافقت کرد.

محسن صالحی نیا گفت: در مناطق کم برخوردار مشوق هایی همچون واگذاری زمین با قیمت یک سوم و یا یک چهارم مناطق برخوردار، تسهیلات ارزان قیمت تکلیفی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود.

وی افزود: حدود 840 شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که سهم کهگیلویه و بویراحمد از شهرک های صنعتی 1.8 درصد است که امیدواریم با تلاش بیشتر شاهد رونق در شهرک های این استان باشیم.

صالحی نیا با بیان اینکه شرایط بازگشت به چرخه تولید 90 واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال فراهم می شود یادآوری کرد: واحدهای تولیدی که قابلیت بیشتری دارند هم احیاء می شوند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: برای احیا و بازسازی مجدد واحدها فرایندی از جمله عارضه یابی اولیه صورت می گیرد و امیدواریم در مرحله بعدی شاهد بازگشت واحدها دارای قابلیت به چرخه تولید باشیم.

وی یادآوری کرد: از 21 درصد از 45 هزار واحد صنعتی کوچک در سطح کشور دچار رکود هستند.

  • باید به سمت ایجاد نواحی صنعتی برویم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تاکید کرد: برای برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی باید به سمت ایجاد نواحی صنعتی برویم.

با بیان اینکه باید به دنبال بخشنامه برای رفع مسائل و نه سنگ اندازی در کار باشیم، گفت: مدیری که دنبال راه حل برای رونق تولید است، مدیر نظام است.

حسین کلانتری گفت: هر کس مشکل را از زاویه خود می بیند اما بانک ها نباید آشفته شوند چرا که هر کاری چارچوب و قانونی دارد و و برای هر ممانعتی باید سند ارایه شود.

وی افزود: در مقابل مطالبات وصول نشده بانک ها هم مسئول هستیم اما اکثر واحدهای استان پای کار هستند و می خواهند کار کنند.

کلانتری ادامه داد: معاون وزیر صمت مبلغی برای رونق واحدها در نظر گرفته است و از استان نیز مبلغی برای توسعه زیر ساخت ها اختصاص می دهد تا تحرکی در این حوزه ایجاد شود.

کننده بویراحمد و دنا نیز مهم ترین مسائل واحدهای راکد در کهگیلویه و بویراحمد را کمبود نقدینگی، مسائل مدیریتی، بازاریابی و سرمایه در گردش دانست و افزود: انتظار می رود مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید تدبیری کنند.

غلام محمد زارعی با بیان اینکه امیدوارم برای توسعه و راه اندازی شهرک های تقاضا محور در استان همکاری و حمایت لازم توسط سازمان صنایع کوچک ایران انجام شود، افزود: مدیران برای حمایت از سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه گذاری است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این نشست با بیان اینکه برخی شهرکهای کهگیلویه و بویراحمد تقاضا محور هستند گفت: ظرفیت شهرک های 1و 2 بویراحمد و ناحیه، شهرک صنعتی گچساران و شهرک امیر آباد سی سخت تکمیل شده است و یک متر فضا برای واگذاری در آنها وجود ندارد.

سید هاشم موسوی جهان آباد افزود: در سال گذشته و جاری بیشترین واگذاری و قرار داد را داشتیم که این استقبال بی سابقه به دلیل تخصیص بی سابقه منابع آبی در استان است.

وی یادآوری کرد با اینکه کار در بسیاری از استان ها با اراضی مسطح برای سرمایه گذاران می تواند راحت تر باشد اما بحران و یا کمبود آب در استان های مسطح، کهگیلویه و بویراحمد را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

موسوی گفت : باید 8 ناحیه صنعتی در 8 شهرستان استان ایجاد شود تا نداشتن فضا در شهرک های صنعتی مانع فعالیت در این استان نشود.

وی تعداد واحد های بهره برداری شده استان را 318 مورد مطرح نمود که از این تعداد 194 واحد فعال و 124 واحد راکد هستند.

پیش از این نشست نیز پروژه گازرسانی به ناحیه تخصصی شن و ماسه دلی بجک افتتاح شد. این پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده بود و گازرسانی به آن نیز در کمتر از 4 ماه افتتاح شد و روشن شدن مشعل گاز در این منطقه باعث شد طبیعت زیبا و بکر منطقه از آلودگی های زیست محیطی مصون بماند.

این پروژه به کنندگی از 6پروژه توسعه و تکمیل زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی استان با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال افتتاح شد.

پروژه عمرانی عصر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و برخی مدیران استانی در شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: برای اجرای این پروژه های در مناطق مختلف 17 میلیارد ریال هزینه شده است.

سید هاشم موسوی جهان آباد افزود: گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک، احداث ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک، خرید ایستگاه 10000 تی بی اس، خرید لوله و اتصالات مربوط به خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک، اجرای خط انتقال برق از فیدر اختصاصی به شهرک صنعتی گچساران و اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی یاسوج 3 از جمله این پروژه ها است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برطرف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برطرف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید