مصرف کدام میوه ها با کاهش خطر زوال شناختی همراه است؟

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، فلاوانول ها که نوعی فلاونوئید هستند، تقریبا در تمام میوه ها و سبزیجات بعلاوه در چای یافت می شوند.

مصرف کدام میوه ها با کاهش خطر زوال شناختی همراه است؟

به گزارش ایسنا، با افزایش سن، مصرف حدود یک فنجان سبزی با برگ تیره به صورت روزانه با حفظ توانایی های شناختی قوی تر مرتبط است.

در این تحقیق فلاوانولی به نام کامفرول با بالاترین سطح حفاظت مرتبط بود. مواد غذا های معمولی حاوی سطوح بالای کامفرول، لوبیا، چای، کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی هستند.

فلاوانول دیگری به نام میریستین نیز ویژگی محافظتی داشت، اگرچه به مقدار کامفرول نبود. غذا های معمولی حاوی سطوح بالایی از میریستین شامل چای، کلم پیچ، پرتقال و گوجه فرنگی است.

کوئرستین که در چای، سیب، کلم پیچ و گوجه فرنگی یافت می گردد نیز در سطح پایین تر محافظت ایجاد می نماید.

دکتر توماس ام. هالند، اولین نویسنده این مطالعه گفت: هیجان انگیز است که نتایج مطالعه ما نشان می دهد انتخاب رژیم غذایی خاص ممکن است منجر به کاهش سرعت زوال شناختی گردد.

چیزی به سادگی خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدن چای بیشتر راهی آسان برای افراد است تا نقش فعالی در حفظ سلامت مغز خود داشته باشند.

برای این مطالعه، تقریبا 1000 نفر بر اساس مقدار فلاوانول در رژیم غذایی خود به گروه هایی تقسیم شدند.

بیشترین مقدار فلاوانول مصرفی در این گروه، 15 میلی گرم به صورت روزانه بود؛ مقداری که از یک فنجان سبزی های برگ دار تیره به دست آمد.

شرکت نمایندگان در مطالعه به طور میانه طی هفت سال پیگیری شدند و آزمایش های شناختی منظم انجام دادند.

نتایج نشان داد، افرادی که بالاترین سطوح فلاوانول را مصرف کردند، کمترین کاهش را در توانایی های شناختی خود تجربه می نمایند.

نویسندگان این مطالعه شرح دادند: نتایج نشان می دهد که دریافت فلاونول ها و چندین ترکیب فلاونول در رژیم غذایی ممکن است با کاهش آهسته تر در ابتلا به زوال شناختی و توانایی های شناختی متعدد با افزایش سن همراه باشد.

منبع: فرارو

به "مصرف کدام میوه ها با کاهش خطر زوال شناختی همراه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کدام میوه ها با کاهش خطر زوال شناختی همراه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید