پذیرش مسافر در مهمانسراهای دولتی مازندران ممنوع شد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، استانداری مازندران ، پذیرش مسافر در مهمانسراهای بخش دولتی این استان در ایام نوروز 1400 را به منظور مقابله با همه گیری ویروس کرونا، ممنوع بیان کرد.

پذیرش مسافر در مهمانسراهای دولتی مازندران ممنوع شد

ایرنا: استانداری مازندران روز یکشنبه طی بخشنامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کرد که با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و از جمله در مازندران و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به منظور ریشه کن کردن بیماری کووید 19، واحدهای اقامتی دستگاه های دولتی استان در ایام نوروز سال جاری، حق پذیرش مسافر را ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران روز یکشنبه، با اشاره به شرایط شنماینده این استان در برابر بیماری کووید-19، گفت که در راستای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، واحدهای اقامتی در دستگاه های دولتی از پذیرش مسافر منع شدند.

رقیه صفری تاکید نمود: این بخشنامه تکلیفی حاکمیتی برای تمامی دستگاه های دولتی و مجموعه های اقامتی آن است و تا عادی شدن شرایط اجتماعی و ریشه کن شدن ویروس کرونا، همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت که سفر به مازندران در ایام نوروز سال جاری الزاماتی دارد که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستوراالعمل مربوط به این امر را به بخش خصوص و واحدهای اقامتی استان اعلام نموده است.

مازندران دارای 58 مجموعه اقامتگاه های دولتی و بخش خصوصی با ظرفیت 12 هزار نفر شب است.

برپایی ستاد تسهیل سفر در مازندران

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز چندی پیش از برپایی ستاد تسهیل سفر در استان پس از یک سال وقفه اطلاع داد و خاطرنشان کرد که نوروز سال جاری سفر به استان مازندران با شرایط خاص و الگوهای جدید، برقرار است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت واحدهای گردشگری و همچنین برقرار بودن سفر را صادر نموده است و بر همین اساس استان مازندران می تواند همانند سنوات گذشته برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر را برقرار کند و به ارایه خدمات نوروزی به گردشگران و مسافران بپردازد.

مهم ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز 1400 وضع شده است، مسافرت به شکل رزور اقامتگاه پیش از سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز 1400 به مازندران سفر نمایند باید دارای برگه رزرم اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتکاه های رسمی باشند.

طبق گزارش های رسمی متولیان گردشگری مازندران ، ویروس کرونا در موج نخست که تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت حدود 580 میلیارد تومان تنها در بخش لغو رزرو به مجموعه های گردشگری استان خسارت زد و حدود 15 هزار نفر از افرادی را که به صورت مستقیم در این مجموعه ها مشغول کار بودند ، بیکار کرد. برآوردهای غیررسمی میزان خسارت کرونا در ماه های اسفند 98 و فروردین 99 به بخش گردشگری مازندران را بیش از 2 هزار میلیارد تومان نشان می دهد.

بر اساس گزارش ستاد خدمات سفر، مازندران در تعطیلات نوروز 97 میزبان 15 میلیون نفر شب مسافر بود که این میزان نسبت به ایام تعطیلات نوروزی سال ماقبل آن، 31 درصد بیشتر بود اما در نوروز 99 به طور کامل به تعطیلی کشانده شد.

بیشتر بخوانید:

استان مازندران از 29 بهمن سال گذشته با شناسایی 2 بیمار مشکوک در بابل کرونایی شد. گردشگری نخستین بخش مالی استان بود که پس از شیوع کرونا از اوایل اسفند ماه به تعطیلی رفت در حالی که ماه های اسفند و فروردین تامین نماینده بیش از 50 درصد درآمد بخش گردشگری استان محسوب می گردد.

هم اکنون نیز 476 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 113 نفر با علایم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند. بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در 24 ساعت گذشته 13 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی شناسایی شدند و هم اکنون 151 بیمار نیز در مراز درمانی بستری هستند. از مجموع بیماران، 37 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "پذیرش مسافر در مهمانسراهای دولتی مازندران ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش مسافر در مهمانسراهای دولتی مازندران ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید