اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از راه اندازی موزه های خصوصی استقبال می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از راه اندازی موزه های خصوصی استقبال می نماید.

اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از راه اندازی موزه های خصوصی استقبال می نماید

ملکه گلمغانی زاده اظهار کرد: 9 موزه در استان اردبیل شامل چینی خانه، باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی در مرکز استان و موزه نمین، موزه مشگین شهر، مردم شناسی گرمی و موزه خصوصی عکس و سینمای مشگین شهر دایر است.

وی اضافه کرد: هدف از راه اندازی موزه های خصوصی ساماندهی و به نمایش گذاشته شدن اشیا، وسایل و اسناد تاریخی موجود نزد مردم است که در بعضی خانواده ها به صورت نسل به نسل از دوره های گذشته برای امروز به یادگار مانده و ارزش تاریخی دارد و کوشش می کنیم با راه اندازی موزه های خصوصی، مردم از دیدن و ارزش های تاریخی آنها بهره مند شوند.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ادامه داد: به متقاضیان تاسیس موزه های خصوصی مجوز مجموعه داری خصوصی صادر می کنیم تا هم به جمع آوری و ساماندهی اشیا تاریخی ترغیب شوند و هم زمینه به نمایش گذاشتن آنها را در بنایی مناسب و غیراستیجاری فراهم نمایند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این قبیل موزه ها نظارت می نماید.

گلمغانی زاده اظهار داشت: هدف ما جمع آوری اشیا و وسایل بدست آمده در حفاری های غیرمجاز و وسایل به اصطلاح زیرخاکی نیست بلکه در پی ساماندهی وسایل تاریخی نزد بعضی خانواده ها هستیم و بازسازی رایگان آنها را نیز عهده دار می شویم تا هر چیزی که به هویت و تاریخ این استان تعلق داشته باشد، برای نسل های آینده محفوظ بماند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تاریخ کهن و قابل توجه استان اردبیل، از شهرستانهایی نظیر پارس آباد و بیله سوار متقاضیان راه اندازی موزه های خصوصی اعلام آمادگی نموده اند و از این قبیل علاقمندان به پاسداشت و معرفی اشیا تاریخی استقبال و حمایت می کنیم.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: موزه های چینی خانه، باستان شناسی و صنایع دستی اردبیل مربوط به پایگاه تاریخی و جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است و به طور کلی شمار بازدیدهای ثبت شده از موزه های استان چشمگیر و قابل توجه است و فقط در تعطیلات نوروز سال جاری 30 هزار نفر از موزه های استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: موزه صنایع دستی اردبیل که به همت فعالان و هنرمندان این رشته پرمخاطب و با همکاری و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان راه اندازی شده، از مجموعه های بسیار نفیس و دیدنیی است که خلاقیت ها و دست سازه های چشم نواز هنرمندان صنایع دستی مناقط مختلف استان را به نمایش گذاشته است.

گلمغانی زاده درباره بهای بلیط موزه های دایر استان هم گفت: بهای بلیط موزه چینی خانه 90 هزار ریال و بهای بلیط موزه های مردم شناسی 40 هزار ریال است و بازدید از موزه های صنایع دستی فعلا رایگان است.

منبع: همگردی

به "اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از راه اندازی موزه های خصوصی استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از راه اندازی موزه های خصوصی استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید