استرس کاری ریسک این بیماری را در مردان افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، تحقیقات نو نشان می دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می نمایند و احساس می نمایند از کوشش هایشان قدردانی نمی گردد، دو برابر بیشتر است.

استرس کاری ریسک این بیماری را در مردان افزایش می دهد

به گزارش هلث لاین، یک مطالعه تازه نشان داده است که مشاغل پر استرس می توانند خطر بیماری قلبی را در مردان دو برابر نمایند.

استرس کاری می تواند به تشکیل پلاک، انقباض شریان ها و افزایش فشار خون منجر گردد.

مطالعه تازه نشان داده است مردانی که در معرض شرایط کاری پراسترس قرار می گیرند و بعلاوه احساس می نمایند که کوشش زیادی می نمایند، اما پاداش های کم دریافت می نمایند، در مقایسه با مردانی که از این استرس های روانی-اجتماعی رها بودند، دو برابر بیشتر با خطر ابتلاء به بیماری های قلبی روبرو هستند.

با این حال، نتایج در خصوص اینکه چگونه استرس کاری بر سلامت قلب زنان تأثیر می گذارد، قطعی نبود.

مطالعه روی 6500 کارگر در کانادا، با میانگین سنی 45 سال، تأثیر ترکیبی فشار شغلی و عدم تعادل کوشش و پاداش در محل کار را مورد مطالعه قرار داد.

بیش از 18 سال، محققان شرکت نمایندگان را زیر نظر گرفتند و فشار شغلی و عدم تعادل کوشش-پاداش را با نتایج پرسش نامه ها و اطلاعات مربوط به بیماری های قلبی آنالیز کردند.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که تأثیر فشار شغلی و عدم تعادل کوشش-پاداش ترکیبی مشابه اندازه تأثیر چاقی بر خطر بیماری عروق کرونر قلب بود.

دکتر بردلی سرور، متخصص قلب، می گوید: اثرات فیزیکی استرس به خوبی مستند شده است، و من گمان می کنم که احساس عدم کنترل یا از دست دادن کنترل، در یک موقعیت استرس زا، واکنش فیزیکی به استرس را تشدید می نماید.

او می گوید استرس می تواند از جهات مختلف بر سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد.

او گفت: یکی از مکانیسم های بالقوه، اندازه پلاک افراد است که می تواند با استرس افزایش یافته و در شریان ها تجمع پیدا کند. پلاکت ها سپس می توانند چسبناک شوند و خطر لخته شدن را افزایش دهند که می تواند شریان های رگ های خونی اطراف قلب را مسدود کند.

وی اضافه نمود: شریان ها بعلاوه می توانند به علت استرس منقبض شوند، که اندازه خونی را که می تواند به قلب برسد محدود می نماید، و باعث درد قفسه سینه و حمله قلبی می گردد.

علاوه بر این، به گفته محققان، استرس می تواند بر سایر عوامل خطرساز سلامت قلب تأثیر بگذارد. استرس می تواند به پرخوری و کاهش کیفیت خواب منجر گردد، که هر دو برای قلب مضر هستند و ممکن است مدیریت استرس را دشوارتر نمایند.

محققان تاکید می نمایند برای مدیریت استرس ناشی از کار، داشتن یک سبک زندگی سالم لازم است.

منبع:مهر

منبع: فرارو

به "استرس کاری ریسک این بیماری را در مردان افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس کاری ریسک این بیماری را در مردان افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید