افتتاح مرکز ملی فناوری های کوانتومی توسط صالحی

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، مرکز ملی فناوری های کوانتومی ایران امروز توسط رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان رسما افتتاح شد.

افتتاح مرکز ملی فناوری های کوانتومی توسط صالحی

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ ساعت گلورایا، مرکز ملی فناوری های کوانتومی ایران امروز (دوشنبه) در سازمان انرژی اتمی و توسط علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی رسما افتتاح شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی طی اظهاراتی در جمع وبلاگ ساعت گلورایا در این خصوص گفت: امروز روز بسیار خوب و خرسند کننده ای است. شاهد افتتاح مرکز ملی فناوری کوانتومی هستیم. آزمایشگاه هایی که دوستان در این چند سال زحمت کشیدند. مردم خواهند دید فرزندانشان چه قدم های بلندی را در قرن 21 برداشتند. فناوری کوانتومی حوزه بسیار مهمی است مثل تحول در دنیایی که برق داشت و دنیای بدون برق.

وی اضافه نمود : این فناوری در حوزه های مختلف مثل ارتباطات، شبیه سازی و ... کارایی دارد. سازمان انرژی اتمی از سال 1395 مطالعات را در این حوزه آغاز کرد و الان به سرعت در این حوزه قدم برمی داریم و با تعدادی از دانشگاه ها قرارداد بستیم و تجهیزات مکمل آزمایشگاه های دانشگاه ها را در اختیارشان می گذاریم.

رئیس سازمان انر ژی اتمی گفت: روز به روز سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر شده است. هندوستان حتی در حد میلیاردی در این حوزه سرمایه گذاری می نماید. به عنوان یک کشور پیشتاز در غرب آسیا از همه کشورها تا به امروز جلوتر هستیم. در حد بضاعت در قسمت های مهم آن سرمایه گذاری می کنیم.

وی گفت: نقشه راه فناوری کوانتومی برای اتحادیه اروپا پنج شش سال پیش معین شده است. ما از 1395 آغاز کردیم و خیلی عقب نیستیم، ولی سرمایه گذاری آنها با ما قابل مقایسه نیست. اما برکتی که در کار ماست، برکت بزرگی است. با سرمایه اندک و در یک بستر معنوی و اعتقادی کار می کنیم. شعار نمی دهم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین امروز در اظهاراتی در جمع وبلاگ ساعت گلورایا اعلام نمود که حادثه دیروز در تأسیسات غنی سازی نطنز قطعا یک خرابکاری بوده و اضافه نمود: ظرف چند روز آینده بخش قابل توجهی از خرابکاری هایی که دشمن انجام داده بود، جبران خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

گفتنی است سال جاری در پانزدهمین سالروز بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای از 133 دستاورد هسته ای رونمایی و رسما مورد بهره برداری نهاده شد. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "افتتاح مرکز ملی فناوری های کوانتومی توسط صالحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکز ملی فناوری های کوانتومی توسط صالحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید