آنالیز ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی در همایش ملی بیوتکنولوژی

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، آنالیز ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی در همایش ملی بیوتکنولوژی صورت می گیرد.

آنالیز ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی در همایش ملی بیوتکنولوژی

پرستو عرفان منش (مسئول آزمایشگاه فرسودگی زیستی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی و عضو کارگروه ژنتیک باستان و تبارشناسی مرکز پژوهشی ژنتیک انسانی کوثر) گفت: همایش بیوتکنولوژی که هر دو سال یکبار به همت انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار می گردد را میتوان بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی دانست که گستره ای وسیع از شاخه های این علم مهم و آینده ساز را پوشش می دهد.

او با بیان اینکه این رویداد علمی 16 تا 18 مهر 1402 برگزار می گردد، اضافه نمود: نظر به تبادلات علمی در سطح داخل و خارج کشور و فعالیتهای علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پنلی تخصصی با عنوان ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی به وسیله این مرکز در پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی برگزار می گردد.

این کارشناس اظهار کرد: زمینه بیوتکنولوژی مهندسی ژنتیک تکنیک هایی مانند ژن درمانی، تکنولوژی DNA نوترکیب و واکنش زنجیره ای پلیمریزا را معرفی می نماید که از ژن ها و مولکول های DNA برای تشخیص بیماری ها استفاده نموده و ژن های نو و سالم را در بدن جایگزین سلول های آسیب دیده می نماید، لذا با توجه به ظرفیت های بالای این حوزه ژنتیک انسانی و آنالیز روند تکاملی انسانی میتوان از ظرفیتهای این دانش در حوزه مطالعات باستان شناسی استفاده کرد.

مسئول آزمایشگاه فرسودگی زیستی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی با بیان اینکه در این رویداد بین المللی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاهی جانبی را به منظور ارائه دستاوردهای علمی و انتشارات این مرکز برای آشنایی شرکت کنندگان ترتیب داده است، توضیح داد: بعلاوه در این همایش از مشارکت علمی موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران استفاده شده است.

عرفان منش گفت: در پنل ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی 2 سخنران در بخش بین الملل و 7 سخنران تخصصی در حوزه باستان شناسی، فارنزیک، مطالعات بیوتکنیکی بر روی مومیایی ها، آنالیز روند تکاملی گیاهان و جانوران، آنالیز باستان شناسی در آنتروپومتری اجساد مومیایی شده از دیدگاه پزشکی قانونی و…به بیان مواردی در این حوزه خواهند پرداخت.

او اضافه نمود: بعلاوه در قالب 4 سخنرانی موضوعات کاربرد روش های نوین بیوتکنولوژی از لحاظ آزمایشگاهی، تحلیل ها و آنالیزهای بدست آمده بر روی نمونه های باستانی آنالیز می گردد.

عضو کارگروه ژنتیک باستان و تبارشناسی مرکز پژوهشی ژنتیک انسانی کوثر با اشاره به برگزاری یک کارگاه آموزشی با عنوان بیوآرکئولوژی (با رویکرد مطالعات باستان جانورشناسی) با همکاری و مشارکت موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران در این رویداد اظهار کرد: با توجه به توانمندی های علمی و فرهنگی موزه ها، برگزاری 1 نشست تخصصی در حوزه بازسازی و بیوتکنولوژی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از جمله برنامه های دیگر این همایش است.

منبع: همگردی

به "آنالیز ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی در همایش ملی بیوتکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ظرفیتهای بیوتکنولوژی در مطالعات باستان شناسی در همایش ملی بیوتکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید