تبلیغ نویسندگان در بیلبورد های شهری راهکاری برای توسعه کتاب خوانی
به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، یک نویسنده گفت: تبلیغ نویسندگان در بیلبورد های شهری می تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب های خوب باشد و به توسعه کتاب خوانی یاری کند.
حسینعلی جعفری، رمان نویس و مدرس دانشگاه با ابراز خرسندی از نصب بیلبورد های نویسندگان مطرح کشور در سطح شهر تهران، بیان نمود: چه چیزی بهتر از کتاب برای تبلیغ و چه کسانی بهتر از نویسندگان برای معرفی وجود دارند؟ کاش مدیریت شهری در سایر شهر ها نیز اقدامات مشابهی را انجام می دادند و کتاب ها و نویسندگانِ هر شهر را معرفی می کردند.
وی با بیان این که معرفی نویسندگان هر شهر سبب می گردد که مردم با علاقه ای که به وطن خود دارند، به مطالعه آثار این نویسندگان گرایش پیدا نمایند، اضافه نمود: معرفی نویسندگان در بیلبورد های شهری ایده مطلوبی است که از تهران شروع شده و باید به شهر های دیگر ایران سرایت پیدا کند. این نوع تبلیغات سبب می گردد که نام کتاب ها و نویسندگان ملکه فکر مردم گردد و این امر به طور طبیعی در گرایش به کتاب خوانی موثر است.
جعفری بخش های فرهنگی شهرداری های سراسر کشور را به الگوگیری از این اقدامِ انجام شده در مرکز دعوت و تأکید کرد که این حداقل کاری است که می توان در قبال زحمات نویسندگان انجام داد.
این رمان نویس با ابراز نگرانی از کاهش شمارگان کتاب ها در کشور گفت: بعضی کتاب ها به تیراژ های بالا می رسند و چندین بار تجدیدچاپ می شوند. مشکل اینجاست که ما کتاب های خوب را به خوبی معرفی نمی کنیم. با این حساب، اقدام یادشده می تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب های خوب باشد و به توسعه کتاب خوانی یاری کند.
وبلاگ ساعت گلورایا فرهنگی هنری ادبیات
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان