جام جهانی، با بهت و غافلگیری آغاز شد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، تیم ملی بسکتبال کشورمان، در نخستین بازی خود در جام جهانی، سنگین ترین شکست خود در تاریخ حضورش در رقابت ها را متحمل شد و با نمایشی دور از انتظار و نگران کننده، حتی امیدوارترین هوادارانش را هم دچار تردید کرد.

جام جهانی، با بهت و غافلگیری آغاز شد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا- جواد نصرتی- تیم ملی بسکتبال کشورمان، در نخستین بازی خود در جام جهانی، سنگین ترین شکست خود در تاریخ حضورش در رقابت ها را متحمل شد و با نمایشی دور از انتظار و نگران کننده، حتی امیدوارترین طرفدارانش را هم دچار تردید کرد. شاگردان هاکان دمیر، در نخستین بازی خود در جام جهانی2023، عملکردی پراشتباه، دستپاچه، مبتدیانه و بی برنامه داشتند و برابر تیم قدرتمند برزیل، 100 بر 59 شکست خوردند. ایران که چهارمین حضور متوالی خود در جام جهانی را تجربه می نماید، پیش تر 2 بار با برزیل در جام های جهانی 2010 و 2014 بازی نموده و به ترتیب با نتایج 81 بر 65 و 79 بر 50 شکست خورده بود. این بار هم کسی انتظار پیروزی از تیم ملی را نداشت اما باخت با این نتیجه و بدتر از آن با این وضع بازی، تصویری تیره و نه چندان امیدبخش از تیم ملی ایران می دهد.

برزیل که یکی از قدرت های سنتی بسکتبال جهان به شمار می آید، با قدرت تمام و با هدف تمام کردن کار در همان کوارتر اول به زمین آمد و خیلی زود هم به هدفش رسید. ایران نه در دفاع و نه در حمله، حریف هیچ کدام از برنامه های برزیل نبود و بازیکنان این تیم، به راحتی از زیر سبد و نزدیک و بیرون از خط 3 امتیازی، هر بار که اراده می کردند به امتیاز می رسیدند. اوضاع ایران، که با ترکیب متفاوتی نسبت به بازی های مقدماتی وارد زمین شده بود و حامد حدادی را در ترکیب اصلی خود نداشت، چنان در کوارتر اول ناامیدکننده بود که تازه در ثانیه های آخر پیروز شد تعداد امتیازاتش را دو رقمی نماید. این کوارتر با نتیجه 33 بر 12 به نفع برزیل به سرانجام رسد. در کوارتر دوم، حضور حدادی باتجربه هرچند نظمی به دفاع ایران زیر سبد داد اما چندان اثربخش نبود و برزیل دوباره 24 بر 13 به فزونی رسید.

در آغاز نیمه دوم، بازیکنان جوان ایران که انگار تازه با جو بازی کنار آمده باشند، با تمرکز و جسارت بیشتری بازی کردند و بیشترین امتیاز خود در یک کوارتر را به دست آوردند اما برزیل حتی در این شرایط هم کنترلش روی بازی را از دست نداد و 25 بر 21 به فزونی رسید. برزیل، مطمئن از کسب نتیجه، بازیکنان بیشتری را در نیمه دوم به میدان فرستاد و در کوارتر آخر، با کاهش فشار روی تیم ایران، بازی متعادل پیش رفت و این بار کوارتر 18 بر 13به نفع حریف ایران به سرانجام رسید.

با وجود بعضی صحنه ها که بعضی بازیکنان از خود چشمه هایی از اعتماد به نفس، مهارت و جنگندگی نشان می دادند، در مجموع عملکرد انفرادی و تیمی ایران، بسیار پایین تر از حد انتظار بود. تعداد شوت های بدون دفاع برزیل در سراسر بازی، تعداد ترن اوورهای (لو دادن توپ) عجیب و غریب و ناشیانه بازیکنان ایران و تعداد اقدام های بدون برنامه و بی هدف تیم ایران چنان زیاد بود که تماشای بازی به یک رنج طولانی برای طرفداران متعصب تیم ملی تبدیل شد.

بعد از بازی، حامد حدادی کاپیتان تیم ملی که برترین بازیکن ایران (10امتیاز، 4ریباند، 3پاس گل، یک توپ ربایی، یک بلاک) در زمین بود هم اعتراف کرد که تیم بسیار بد بوده است: مقابل برزیل واقعا بد بودیم. در ابتدای بازی امتیازات زیادی از دست دادیم و واقعا خوب نبودیم.

این بازی فرصت خوبی بود تا نسل تازه بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران، اثر خود را بسکتبال ایران بگذارد اما با این نمایش، چه بسا جایگاه آنها در تیم ملی هم به خطر بیفند. ایران در بازی دوم خود در مرحله گروهی، فردا با ساحل عاج بازی خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جام جهانی، با بهت و غافلگیری آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی، با بهت و غافلگیری آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید