جایزه مارگارت ماهی به جیمز نورکلیف اهدا شد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا به نقل از بوکز اند پابلیشینگز، نورکلیف نویسنده کتاب های کودک و نوجوان است. آخرین عنوان نوجوان این نویسنده 76 ساله، رمان فانتزی صندوق (انتشارات کوئنتین ویلسون)- داستانی پر پیچ و خم و تاریک از یک روح بود. او بعلاوه 11 مجموعه شعر و یک مجموعه داستان کوتاه منتشر نموده است. نورکلیف همکاری طولانی با مجله شعر تاکاهه، به عنوان سردبیر داشت. وی بعلاوه از 2005 تا 2007 رئیس انجمن شعر نیوزیلند بوده است. از جمله کتاب های او می توان به فلیکس و موش های سرخ، روزهای تاریک در کافه اکسیژن، فلوت مسحور شده و خلیج پنگوئن اشاره نمود.

جایزه مارگارت ماهی به جیمز نورکلیف اهدا شد

سال گذشته، نورکلیف جایزه نخست وزیری برای دستاورد ادبی را در بخش شعر دریافت کرد.

نورکلیف مدال مارگارت ماهی را دوم آوریل در دانشگاه اوکلند و در مراسمی که به وسیله موسسه استوری لاینز برگزار می گردد، دریافت خواهد. این رویداد در روز جوایز ملی مارگارت ماهی به عنوان یکی از دو جشن بزرگ سالانه موسسه استوری لاینز برای بزرگداشت نویسندگان و تصویرگران، ناشران و سایر فعالان حوزه ادبیات کودک در نیوزیلند برگزار می گردد. این رویداد هر سال در نزدیک ترین آخر هفته به دوم آوریل- تولد هانس کریستین اندرسن و روز جهانی کتاب کودک برگزار می گردد.

مارگارت ماهی، نویسنده نیوزلندی صاحب نام در زمینه کتاب های کودک و نوجوان بود. وی در طول عمر حرفه ای خود بیش از 100 کتاب مصور، 40 رمان و 20 مجموعه داستان کوتاه به چاپ رساند. وی در سال 2012 درگذشت و از آن موقع، جوایز کتاب کودک پست نیوزیلند که از مهم ترین جوایز ادبی این کشور است، به نام این نویسنده فقید نامگذاری شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جایزه مارگارت ماهی به جیمز نورکلیف اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه مارگارت ماهی به جیمز نورکلیف اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید