جعلی یا واقعی؟، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، هوش مصنوعی (AI) جنبه های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است، از جمله نحوه دسترسی و تفسیر اطلاعات تاریخی.

جعلی یا واقعی؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت گلورایا ، در حالی که هوش مصنوعی پتانسیل افزایش تحقیقات و تجزیه و تحلیل تاریخی را دارد، یک چالش مهم نیز ایجاد می نماید: توانایی ایجاد تاریخ جعلی متقاعد نماینده.

بازسازی تاریخی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ هوش مصنوعی توانایی بازسازی وقایع و شخصیت های تاریخی را دارد و آنها را به شیوه هایی که قبلا غیرقابل تصور بود، زنده می نماید.

یکی از کاربردهای کلیدی هوش مصنوعی در تاریخ، بازسازی و حفظ آثار تاریخی است. الگوریتم های یادگیری ماشینی می توانند مصنوعات آسیب دیده یا تخریب شده، مانند دست نوشته ها یا آثار هنری باستانی را تجزیه و تحلیل نمایند و به صورت دیجیتالی آن ها را به حالت اولیه خود بازگردانند. این فرآیند به مورخان و محققان یاری می نماید تا درک دقیق تری از گذشته به دست آورند.

از هوش مصنوعی می توان برای ایجاد بازسازی های مجازی همه جانبه از مکان های تاریخی، ساختمان ها و منظره ها استفاده کرد. به وسیله استفاده از مدل های سه بعدی و داده های تاریخی فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی، می توانیم در زمان به عقب برگردیم و شهرهای باستانی، معابد و بناهای تاریخی را همانطور که قبلا وجود داشته اند کاوش کنیم. این فناوری به مورخان اجازه می دهد تا باستان شناسی مجازی را انجام دهند و بینش جدیدی از گذشته به دست آورند.

الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند چهره های تاریخی را حداقل در یک مفهوم دیجیتال زنده نمایند. با تجزیه و تحلیل متون تاریخی، پرتره ها و سایر سوابق، هوش مصنوعی می تواند آواتارهای مجازی از شخصیت های تاریخی ایجاد کند و به ما امکان می دهد به وسیله تجربیات تعاملی با آنها درگیر شویم. در حالی که این ممکن است یک فرصت آموزشی منحصر به فرد را فراهم کند، سؤالاتی در خصوص دقت و اعتبار تاریخی ایجاد می نماید.

هوش مصنوعی را می توان برای فراوری متون تاریخی از جمله اسناد، نامه ها و حتی کل کتاب ها به کار گرفت. مدل های هوش مصنوعی مانند GPT-3 (ترانسفورماتور پیش آزمایش شده 3) توانایی فراوری متنی را نشان داده اند که سبک نوشتاری شخصیت های تاریخی یا دوره های زمانی خاص را تقلید می نماید. از این فناوری می توان برای ایجاد اسنادی با صدای دقیق تاریخی استفاده کرد که به طور بالقوه می توانند برای اهداف آموزشی یا تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جعلی یا واقعی؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعلی یا واقعی؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید