حیوانات در آینده این شکلی خواهند شد!، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، کمی غیر متعارف است که فردی در مورد گذشته مطالعه کند و حوزه آینده اظهارنظر کند؛ با این حال دیرینه شناسان خود را در این مسیر قرار داده اند تا با آنالیز تغییر زندگی در طول زمان، به این پرسش پاسخ دهند که گونه های حیوانی در میلیون ها سال آینده به چه شکلی در خواهند آمد.

حیوانات در آینده این شکلی خواهند شد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت گلورایا ، هدف آن ها از این کار پیش بینی آینده با دقت صد درصدی نبوده است؛ در عوض آن ها در پی پاسخ به این پرسش هستند که چه فرآیندهایی زندگی روی زمین را قبل از امروز شکل داده است و چگونه همان عوامل می توانند زندگی را در مسیر آینده تغییر دهند.

خودروی چینی که در فرانسه ماشین پلیس شد!/ عکس

کرم نخ مانند کابوس می سازد و قربانی را زنده زنده می خورد/ عکس

استفانی درامهلر، دیرینه شناس در زمین و علوم سیاره ای در دانشگاه تنسی، در این خصوص می گوید: تمساح ها به عنوان فسیل های زنده معروفیت دارند که از زمان دایناسورها تغییر ننموده اند. در گذشته تمساح های کاملاً دریایی با باله ها و تمساح های کاملاً زمینی با پاهای بلند و قابلیت دوندگی وجود داشته اند. تمساح های همه چیزخوار و گیاهخوار، با دندان های بدشکل و آرواره های کوچک ضعیف وجود داشته اند. تمساح های زره دار سنگین، تمساح هایی با سرهای پهن و مسطح و دندان های کوچک میخ مانند، تمساح های ریز و تمساح های غول پیکر وجود داشتند. اگر به مقدار کافی در شجره نامه به عقب برگردید، حتی اقوام دور تمساح ها را پیدا می کنید که روی دو پا راه می رفتند و شبیه دایناسورها به نظر می رسیدند.

این دیرینه شناس در ادامه گفت: پیش بینی اینکه چه اتفاقی ممکن است در آینده بیافتد، سخت است، اما حدس و گمان می تواند سرگرم نماینده باشد. تمساح ها بسیار سازگار هستند و گاهی اوقات به نقش های زیست محیطی تبدیل می شوند که انتظارش را ندارید، به خصوص اگر مبنای مقایسه شما فقط بازماندگان مدرن باشد. در آینده ای دور، می توانم تمساح ها را ببینم که بعضی از نقش های دیرینه شناختی بداخلاق ترشان را دوباره پر می نمایند: دریایی، زمینی، تغذیه فیلتر، گیاه خوار، و غیره. آنها در پر کردن جایگاه های غیرمنتظره بسیار خوب هستند و در گذشته ثابت نموده اند که بازمانده هستند.

وی در ادامه گفت: همواره یک پایه ثابت برای دیرینه شناسی وجود داشته است و به نظر من، آن تغییرات آب و هوایی است.

این دیرینه شناس در ادامه اضافه کرد: نرخ کنونی تغییرات اقلیمی سیاره ما بی سابقه است و به شدت به علت عوامل انسانی است. به علت جنبه انسانی، من مطمئن نیستم که آیا این اتفاق در 1000 سال، 100000 سال یا میلیون ها سال آینده خواهد افتاد یا خیر. فکر می کنم ما آغاز به مشاهده بعضی تغییرات معین در گیاهان و جانوران زمین خواهیم کرد.

درامهلر در ادامه گفت: با گرمتر شدن زمین، گیاهان به آرامی آغاز به تغییر خواهند کرد. درختان مخروطی در حال مبارزه هستند. درختان نخل و کاکتوس ها شکوفا می شوند. علفزارها به آرامی آغاز به کوچک شدن خواهند کرد و همه چیز بیشتر و بیشتر خشک خواهد شد. زندگی فراوانی در نزدیکی منابع آب وجود خواهد داشت، و این جایی است که بیشتر پوشش گیاهی غنی و سبز در آنجا رشد می نماید.پستانداران، من معتقدم که حیوانات مگافون با یکی از دو گزینه روبرو هستند. آنها یا منقرض می شوند، یا کوچک می شوند. پوشش گیاهی کافی برای حفظ سایز بزرگ بدن آنها وجود نخواهد داشت و کوچکتر و کوچکتر می شوند.

این دیرینه شناس در ادامه گفت: در الیگوسن، آهوهایی وجود داشتند که تنها حدود 30 سانتی متر قد داشتند. من فکر می کنم اگر جمعیت بزرگ پستانداران بخواهد زنده بماند، در طول زمان به طور قابل توجهی کوچکتر می شوند. با این حال، عامل معین نماینده بین کوچک شدن و انقراض، مستقیماً به سرعت تغییرات آب و هوایی بستگی دارد. اگر با سرعت فعلی ادامه پیدا کند، احتمال انقراض بسیار زیاد است. اگر بتوانیم سرعت تغییرات اقلیمی را کاهش دهیم، مگافون ممکن است فرصت سازگاری و کوچک شدن داشته باشد. بعلاوه فکر می کنم پستاندارانی که قبلاً برای آب وهوای گرم تر سازگاری پیدا کردند، در این دنیا در حال تکامل بسیار بهتر عمل خواهند کرد. مقدار بدن کوچک می گردد، خز نازک تر و کوتاه تر می گردد، چشم ها کوچکتر می شوند، گوش ها بزرگتر می شوند (برای خنک شدن و گوش دادن به جایی که غذا است)، و دم بلندتر می گردد زیرا حشرات بیشتری برای دفع وجود دارد.

برگرفته از مقاله ای در GIZMODO.COM

227227

منبع: خبرآنلاین

به "حیوانات در آینده این شکلی خواهند شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوانات در آینده این شکلی خواهند شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید