مقایسه مزدا 2 با رنو ساندرو و هیوندای i20

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، در دنیای خودروهای هاچ بک، سرعت و تَروفِرزی حرف اول را می زند. خودروهایی جوان پسند با قیمتی تقریباً مناسب که می توانند هم کارراه انداز باشند و هم مناسب حس و حال اسپرت. مدلی که از این خودرو در ایران موجود است مربوط به سال 2014 است. مزدا 2 هم مانند سایر مزداها به وسیله گروه بهمن بر روی خط مونتاژ نهاده شد اما پس از 2 سال به دلایلی که شاید مهم ترین آن ها عدم استقبال به وسیله مردم بود، فراوری آن متوقف شد ولی هنوز در میان خودروهای دست دوم جزو خودروهایی است که مشتری دارد.

مقایسه مزدا 2 با رنو ساندرو و هیوندای i20

در این مطلب به مقایسه مزدا 2 با رقبایش در بازار یعنی رنو ساندرو و هیوندای i20 می پردازیم تا ببینیم کفه ترازو به نقع کدام خودرو سنگین می گردد.

نمای پشتی مزدا 2

مقایسه مزدا 2 و رنو ساندرو؛ کامل تر و زیباتر

موتور K4M 696 که در قلب ساندرو جای گرفته، خود را پیش تر روی تندر 90 ثابت نموده است. موتوری با 4 سیلندر خطی که حجمی معادل 1.6 لیتر دارد و توانایی فراوری 105 اسب بخار در دور موتور 5750 دور بر دقیقه و گشتاور 140 نیوتن متر در دور موتور 3750 دور بر دقیقه را دارد. مجموع این مشخصات می تواند ساندرو را در 11.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعتی که ساندرو با این موتور می تواند به آن دست پیدا کند 170 کیلومتر بر ساعت است.

در مقابل، کمپانی مزدا که بیش تر شاهد فراوری خودروهای سوپراسپرت سریع از آن بودیم، برای فراوری مزدا 2، درست مثل ساندرو، از موتوری با 4 سیلندر خطی استفاده نموده و البته باید گفت موتور هر دو خودرو 16 سوپاپ است. تفاوت ها در دیگر مشخصات موتور هستند که حجم موتور قرار گرفته روی خودروی مزدا 2، 1.5 لیتر است. این موتور توانایی فراوری 102 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور حاصل از آن 135 نیوتن متر در دور موتور 4000 دور در دقیقه است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر مزدا 2 11.9 ثانیه است و حداکثر سرعتی که می تواند داشته باشد 170 کیلومتر بر ساعت است.

بنابراین با مقایسه مزدا 2 با رنو ساندرو متوجه می شویم که این دو خودرو در قسمت موتور و پیشرانه شرایط نسبتاً برابری دارند. شاید مختصات ساندرو دهان پرکن تر باشد اما نتیجه حاصل از توانایی های موتور، یعنی حداکثر سرعت، در هر دو خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است. فقط ساندرو در شتاب اولیه 4 دهم ثانیه سریع تر از مزدا 2 است. البته از نظر طراحی هم مزدا 2 (در هر دو تیپ) زیباتر از ساندرو است.

در خصوص مزدا 2 می توان گفت که هرچه قدر هم بخواهیم به طراحی خارجی آن ایراد بگیریم، باید بگوییم اگر هم ساده است به شکل زیبایی ساده است. طراحی بیرونی مزدا 2 جمع وجور و مانند اسباب بازی است که این طراحی، پارک کردن آن را مخصوصاً در مکان های شلوغ که یافتن جای پارک معضل بزرگی است، راحت می نماید و این یک مزیت محسوب می گردد. طراحی اتاقک مزدا 2 هم با ظاهر بیرونی آن کاملاً انطباق دارد و حس جمع وجور بودن آن را به خوبی منتقل می نماید.هر دو خودرو از ایمنی بالایی برخوردار هستند و توانسته اند در تست امنیت NCAP اروپا 4 ستاره کسب نمایند.

با مقایسه مزدا 2 با رنو ساندرو درمی یابیم که عملکرد هر دو خودرو در زمینه تجهیزات و امکانات بسیار ضعیف بوده و شاید با کمی اغراق تنها مزیت شان نسبت به پراید شیشه های برقی سرنشین عقب و تنظیم برقی آینه ها باشد. این موضوع زمانی بیش تر توی ذوق می زند که به قیمت دو خودرو در بازار نگاه می کنیم. مخصوصاً مزدا 2 که یکی از دلایل عدم استقبال از آن در بازار قیمت بالای این خودرو بود. حالا تجهیزات بسیار کم را به آن اضافه کنید تا ببینید چه قدر آزاردهنده تر می گردد. در ابتدای عرضه مزدا 2 به همین علت به آن 206 گران می گفتند. در خصوص خوش معامله بودن در بازار ایران بدون شک ساندرو در برابر مزدا 2 مانند پول نقدی است در برابر قطعه زمینی که هیچ خواهانی ندارد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو ساندرو با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

نمای داخلی مزدا 2

مقایسه مزدا 2 و هیوندای i20

مزدا 2 دارای چهره ای زیبا و ابعادی کوچک است. این خودرو از موتوری به حجم 105 لیتر بهره می برد؛ موتوری که قادر به فراوریی 102 اسب بخار قدرت است. جعبه دنده این خودرو از نوع 4 سرعته اتوماتیک است. مزدا 2 قادر است در مدت زمان 11.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 برسد و تا 170 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت می گیرد. این خودرو یک خودروی کم مصرف و مالی است و در سیکل ترکیبی حدود 7.5 لیتر بنزین می سوزاند.

با مقایسه مزدا 2 با هیوندای i20 باید گفت که i20 دومین هاچ بک از محصولات شرکت هیوندای در بازار ایران است که بعد از حضور نسبتاً پیروز i30 در بازار، این خودرو هم راهی بازار شد؛ خودرویی که برای رقابت با کوچک های دیگری مثل مزدا 2 و تویوتا یاریس به بازار فرستاده شده بود. این خودرو در میان گروه رقابتی خود از همه پرقدرت تر بوده، درحالی که قیمت آن حتی از یاریس هم مقرون به صرفه تر است! هرچند قیمت این خودرو نیز مناسب نبوده اما به نسبت دو خودروی دیگر معقولانه تر است.

هیوندای i20 در کشورهای ترکیه، هند و چین نیز فراوری می گردد. جعبه دنده های در نظر گرفته شده شامل 6 سرعته و 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک است که این خودرو با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک راهی بازار داخلی شده است.

هیوندای i20 طراحی شبیه به برادر بزرگ تر خود یعنی i30 دارد. در نمای جلو هیوندای i20 از جلوپنجره ای بسیار شبیه به i30 و چراغ هایی که بی شباهت با آن نیستند بهره می برد. اما در قسمت عقب چراغ های متفاوت با آن چه در i30 می بینیم، نمای عقب را تا حدودی شبیه به تویوتا یاریس می نماید. این دو خودرو هر دو برای رانندگی شهری مناسب اند هرچند که در جاده ها نیز می توان روی راحتی و سواری آن ها حساب باز کرد، اما با توجه به ابعاد کوچک شان، پرداخت چنین هزینه ای برای آن ها منطقی نیست.

مزدا 2 از موتوری ضعیف تر با مصرف سوختی پایین تر و البته با استهلاک کم، خریدی نسبتاً مالی است (صرف نظر از قیمت). هیوندای i20 نیز با توجه به موتور قوی تر و امکانات بیش تر انتخاب مناسبی است، هرچند به میزان مزدا 2 کم مصرف نیست اما ابعاد آن بزرگ تر از مزدا 2 بوده و سرنشینان راحت تر خواهند بود.

امیدواریم که این مقایسه مزدا 2 با رقبایش توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ ساعت گلورایا، از آخرین قیمت خرید و فروش مزدا 2 آگاه شوید.

نظر شما درباره مزدا 2 چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ساعت گلورایا در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه مزدا 2 با رنو ساندرو و هیوندای i20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مزدا 2 با رنو ساندرو و هیوندای i20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید