دانشمند ایرانی دانشگاه کالیفرنیا تشخیص اشیا از پشت دیوار را ممکن کرد!

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، دیجیاتو نوشت: این فناوری در موارد مختلفی ازجمله تجزیه وتحلیل جمعیت، شناسایی افراد، سلامت نوآورانه و فضاهای هوشمند کاربرد دارد.

دانشمند ایرانی دانشگاه کالیفرنیا تشخیص اشیا از پشت دیوار را ممکن کرد!

تیمی از محققان به رهبری یاسمین مستوفی، دانشمند ایرانی، فناوری جدیدی را ابداع نموده اند که در آن می توان به وسیله سیگنال های وای فای (WiFi) تصویر یک جسم ساکن را از پشت دیوار شبیه سازی کرد.

حس کردن اشیای متحرک با استفاده از سیگنال های WiFi فناوری بسیار نویدبخشی است اما همان طور که محققان در بیانیه خود شرح می دهند، انجام این کار برای اجسام ثابت با یک چالش بزرگ همراه است. حالا محققان با رویکرد جدیدی که Wiffract نامیده می گردد، از امواج رادیویی فرستنده های وای فای برای رفع کردن این چالش استفاده نموده اند.

ردیابی اجسام پشت دیوار به وسیله وای فای

Wiffract با استفاده از تئوری هندسی پراش (GTD) جوزف کِلِر، ریاضیدان آمریکایی، ساخته شده است. طبق این تئوری، زمانی که یک موج به لبه ای برخورد می نماید، مخروطی از امواج خروجی پدیدار می گردد که به آن مخروط کِلِر می گویند. با وجود این اطلاعات، محققان شبکه ای از گیرنده ها را در مجاورت لبه های جسم نصب کردند. پراش موج از هر لبه نشانه های متفاوتی را روی شبکه گیرنده ثبت می نماید که با یاری آن می توان تصویر پشت دیوار را ردیابی کرد.

یاسمین مستوفی، استاد ایرانی مهندسی برق دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا می گوید: سپس یک چهارچوب ریاضی ایجاد می کنیم که از این اثر مخروطی به عنوان یک نشانه برای استنباط جهت لبه ها استفاده نموده و یک نقشه از صحنه ایجاد می نماید.

با انجام این تحقیق، محققان پیروز شدند تا برای اولین بار تصویربرداری وای فای از الفبای انگلیسی در پشت دیوارها را به نمایش بگذارند. آن ها حروف کلمه BELIEVE را پشت یک دیوار قرار دادند و نتایج ارائه شده به وسیله فناوری Wiffract نشان می دهد که کار تصویربرداری نهایی به خوبی اجرا شده است.

سپس دانشمندان 30 آزمایش دیگر را با این فناوری انجام دادند و رویکرد آن ها به خوبی توانست جزئیات تمام حروف را به تصویر بکشد.

بعلاوه پس از شکل گیری تصویر، محققان می توانند با استفاده از یک ابزار آن را تکمیل نمایند و ظاهر کار نهایی را بهبود بخشند. کاربردهای مختلف Wiffract شامل تجزیه وتحلیل جمعیت، شناسایی افراد، سلامت نوآورانه و فضاهای هوشمند است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "دانشمند ایرانی دانشگاه کالیفرنیا تشخیص اشیا از پشت دیوار را ممکن کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند ایرانی دانشگاه کالیفرنیا تشخیص اشیا از پشت دیوار را ممکن کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید