شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می سازد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، نیروی هوایی آمریکا از شرکت JetZero خواست که تا سال 2027 نمونه اولیه ای از یک هواپیما با بال تلفیقی را برای آن ها بسازد.

شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می سازد

بیت ران - نیروی هوایی آمریکا تحت یک برنامه 235 میلیون دلاری، از شرکت JetZero خواسته است تا برای نمایش توانایی هواپیماهای بال تلفیقی یا بال یکپارچه با بدنه (Blended Wing)، نمونه اولیه ای از این محصولات را بسازد. این فناوری ممکن است در آینده به کلاس جدیدی از وسایل حمل ونقل نظامی تبدیل گردد.

نیروی هوایی آمریکا تخمین می زند که هواپیماهای مخصوص حمل ونقل سالانه حدود 60 درصد از سوخت جت، معادل 4.5 میلیون لیتر سوخت را مصرف می نمایند.

ازاین رو، نیروی هوایی، ناسا و واحد نوآوری های دفاعی آمریکایی در پی ارزیابی شرایط هواپیماهای بال تلفیقی به عنوان راهکاری برای کاهش این حجم بالا از مصرف سوخت هستند.

یک هواپیمای بال تلفیقی به نوعی از ترکیب هواپیماهای مرسوم و بال دیس ها به وجود می آید که نیروی پسار یا مقاومت شاره را حداقل30 درصد کاهش می دهد.

با تبدیل بدنه هواپیما به حالت یک ایرفویل که موجب ایجاد نیروی بالابری در بال ها می گردد، بهره وری این هواپیماها افزایش می یابد.

آمریکا با هواپیمای بال تلفیقی مصرف سوخت خود را کاهش می دهد

با این کار نویز هم کمتر می گردد و می توان تا 50 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کرد. از طرف دیگر، فضای بیشتری در اختیار مسافران و محموله ها قرار می گیرد و همچنان می توان از این هواپیماها در فرودگاه های فعلی استفاده کرد.

البته افزایش فضای داخلی معمولاً نکته ای منفی برای هواپیماهای مسافربری محسوب می گردد، چون هواپیماهای بال تلفیقی پنجره ندارند؛ اما در استفاده های نظامی، تمرکز بر حمل بار است. به علاوه، اگر قرار بر حمل مسافر باشد، پرسنل نظامی معمولاً به پرواز در این هواپیماهای بدون پنجره عادت دارند.

هواپیماهای بال تلفیقی می توانند موتور خود را بالای بدنه قرار دهند. با این کار، نه تنها بهره وری آن ها افزایش می یابد، بلکه می توانند در باندهای پروازی غیرهموار عملکرد بهتر و ایمن تری داشته باشند.

فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ارتش آمریکا می گوید: هواپیماهای بال تلفیقی پتانسیل این را دارند که احتیاج به سوخت را به طرز چشمگیری کاهش و دسترسی به نقاط مختلف دنیا را افزایش دهند. حمل سریع و بهینه نیرو و بار در مسافت های طولانی قابلیتی است که می تواند به توانمندسازی استراتژی امنیت ملی ما یاری کند.

اولین نمونه از هواپیماهای این پروژه احتمالاً در سال 2027 به پرواز درخواهد آمد.

قیمت کوییک R تیپ S رسماً اعلام شد / آنالیز ویژگی های فنی و امکانات

لامبورگینی Lanzador الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار وبلاگ ساعت گلورایا چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

بادی کیت لاماری ایما X فابریک است یا در تهران فراوری می گردد؟ / ماجرای انتشار یک فیلم

جزئیات آیین نامه واردات خودرو دست دوم اعلام شد

ورود 5 هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور

منبع: نیواطلس

منبع: بیت ران

به "شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید