عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز مسجد سلیمان شروع شد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از شروع عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز مسجد سلیمان با هدف کاهش 220 کیلومتر از جهت ارتباطی مرکز کشور به استان خوزستان اطلاع داد.

عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز مسجد سلیمان شروع شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: صبح روز آدینه، 28 مرداد ماه، عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان به عنوان کریدور ارتباطی جنوب و جنوب غرب کشور با توجه به اهمیت این جهت برای منطقه ها مرکزی کشور، لرستان و خوزستان شروع شد.

وی با تاکید بر اهمیت احداث این جهت مطرح نمود: با تکمیل این جهت بسیاری از روستاهای این منطقه از بزنوید تا لیروک از بن بست خارج می شوند و 220 کیلومتر از جهت ارتباطی مرکز ایران به استان خوزستان نیز کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه با توجه به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن جهت ارتباطی الیگودرز و مسجد سلیمان به عنوان دو شهر مهم استان های خوزستان و لرستان ساخت این جهت ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر، دسترسی سریع به این منطقه ها را در شرایط بحرانی فراهم می نماید.

خادمی با اشاره به اهمیت راه اصلی الیگودرز- مسجد سلیمان برای دسترسی نو به شمال خوزستان اظهار کرد: با بهره برداری از این محور زمان سفر به مسجد سلیمان از شش ساعت به سه ساعت کاهش می یابد.

وی طول کل محور را 280 کیلومتر گفت و گفت: در حال حاضر 76 کیلومتر از محور از سمت الیگودرز و 131 کیلومتر نیز از سمت مسجد سلیمان زیر عبور واقع شده است. 72 کیلومتر از این راه اصلی نیز باید احداث گردد که 52 کیلومتر در مرحله مطالعات بوده و بخشی نیز در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد احجام عملیات خاکی در این جهت نیز مطرح نمود: 180 هزار متر مکعب خاکبرداری، 80 هزار متر مکعب خاکریزی و 188 هزار مترمکعب حفاری تونل در این بخش از پروژه انجام می گردد و احداث پنج دستگاه تونل به طول سه هزار و 750 متر نیز از دیگر عملیات اجرایی پروژه مذکور است.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی توسعه اقتصاد پایدار در محدوده الیگودرز تا مسجد سلیمان را از مزایای ساماندهی تردد در این جهت دانست و اظهار داشت: با احداث یک محور ترانزیتی با استان خوزستان، فعالیت های زیربنایی در استان لرستان نیز توسعه می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز مسجد سلیمان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز مسجد سلیمان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید