فهرست ترکیب سبزی 20 ترشی و شور خوشمزه و بازاری

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، آیا درباره ترکیب سبزی انواع ترشی و شور اطلاع دارید؟ خیلی وقت ها ترشی هایی که از فروشگاه ها می خریم، طعم متفاوت تری نسبت به ترشی های خانگی دارند. علت اصلی این تفاوت طعم، استفاده از سبزی های ترشی است که به آن هم عطر و هم طعم متنوعی می دهد. ضمناً سبزی ترشی ها، در بیشتر مواقع با هم فرق می نماید. در این مقاله از در ترکیب سبزی انواع ترشی و شور را به شما شرح خواهیم داد تا ترشی خانگی خود را با طعم اصیل آن درست کنید.

فهرست ترکیب سبزی 20 ترشی و شور خوشمزه و بازاری

سبزی ترشی شامل چه سبزی هایی است؟

بسته به نوع ترشی که می خواهید درست کنید، ترکیب سبزی انواع ترشی هم متفاوت خواهد بود. شاید خیلی ها به این موضوع دقت ننمایند و در همه ترشی هایی که تهیه می نمایند، چند نوع سبزی متداول بریزند اما استفاده از بعضی سبزی ها در ترشی باعث تلخ یا بدمزه شدن ترشی می گردد. باید بدانید چه موادی را با چه سبزی هایی میکس می کنید و ترشی می اندازید.

در حالت عادی سبزی های متداول و رایج برای ترشی شامل شوید، جعفری، نعناع، ترخون، مرزه، گشنیز و ریحان می شوند. می توانید این سبزی های ترشی را هم به صورت تازه و هم به صورت خشک، در طرز تهیه ترشی و شور بهره ببرید.

البته که نوع تازه سبزی باعث طعم قوی تر و عطر بیشتر ترشی خواهد شد. با اینکه از ترکیب سبزی ترشی خشک و تازه به طور همزمان بهره ببرید.

سبزی انواع ترشی و شور

ترکیب سبزی ترشی مخلوط خانگی

یکی از انواع ترشی محبوب خانگی است که چون با مواد ساده و در دسترسی تهیه می گردد، خیلی ها خودشان در خانه اقدام به درست کردن آن می نمایند. سبزی ترشی مخلوط شامل مرزه، نعناع و ترخون می گردد که نسبت مساوی دارند.

می توانید سبزی ها را بعد از شستن با شاخه در ترشی بگذارید یا اینکه آنها را به صورت خرد یا خشک و پودر شده در ترشی مخلوط بهره ببرید.

ترکیب سبزی ترشی هفت بیجار شامل چیست؟

یکی از ترشی های خوشمزه و محبوب شمالی و مخصوص شهر گیلان است. این ترشی در همدان و کرمانشاه هم به روش مشابهی درست می گردد. برای خوش طعم و خوش عطر شدن ترشی هفت بیجار، از ترکیب پونه، نعناع و ریحان به صورت تازه با خشک استفاده می گردد. این ترشی را می توانید در دوران سرماخوردگی هم میل کنید.

ترکیب سبزی ترشی بادمجان

، همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی آن را بادمجان تشکیل داده است. در این ترشی از نعناع، مرزه، ترخون، جعفری، ریحان و پونه استفاده می گردد. اگر می خواهید ترشی بادمجان را به روش شمالی ها درست کنید، افزودن سبزی چوچاق به ترکیب سبزی ترشی بادمجان هم می تواند طعم آن را بسیار خوشمزه تر کند.

ترکیب سبزی ترشی نازخاتون

ماده اصلی هم بادمجان است ولی در ترکیب سبزیجات مورد استفاده در این ترشی، ریحان، ترخون، پیازچه، جعفری، گشنیز و نعناع وجود دارد. اندازه استفاده از این سبزیجات در ترشی ناز خاتون، اختیاری است.

سبزی ترشی گل کلم شامل چیست؟

ترشی گل کلم یا هم بین ایرانی ها بسیار معروف است. سبزی ترشی گل کلم هم مثل دیگر انواع ترشی دیگر، شامل نعناع، مرزه، جعفری، ترخون، گشنیز و کمی شوید می گردد. در این ترشی از ساقه ها و برگ های کرفس هم معمولا استفاده می گردد که علاوه بر طعم، عطر خوشی هم به ترشی یا شور گل کلم می دهد.

ترکیب سبزی ترشی گوجه

ترشی سالاد فصل، ترشی گوجه یا یکی از ترشی های معروف مشهدی ها است و مواد آن شبیه ترشی مخلوط است، با این تفاوت که از آب گوجه فرنگی در آن استفاده می گردد و رنگ این ترشی، قرمز است. به عنوان سبزی معطر در ترشی گوجه مشهدی، می توانید از گلپر، تخم گشنیز و کرفس بهره ببرید.

ترکیب سبزی ترشی پیاز

ترشی پیاز معمولا با پیازهای ریز قرمز درست می گردد ولی می توانید با پیاز سفید با پیازهای درشت خلالی شده هم آن را تهیه کنید. به عنوان سبزی طعم دهنده ترشی پیاز، از نعناع، مرزه و شوید بهره ببرید. برای آموزش و یادگیری، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

ترکیب سبزی ترشی سیر

معمولا بدون سبزی درست می گردد اما افزودن چند شاخه ترخون تازه در این ترشی، می تواند طعم آن را خوشمزه تر کند. در کل استفاده از این سبزی اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد.

ترکیب سبزی ترشی فلفل دلمه ای

برای درست کردن ، بهتر است از فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف بهره ببرید، چون هم طعم بهتر و هم رنگ مجذوب کننده تری خواهد داشت. سبزی ترشی فلفل دلمه ای شامل نعناع، مرزه، ترخون و شوید می گردد که معمولا به صورت خرد شده در آن به کار می رود.

ترکیب سبزی ترشی فلفل تند

هم جزو پرطرفدارترین انواع ترشی ها است که سبزی های مختلفی در آن استفاده می گردد. ولی اگر می خواهید طعم اصیل و واقعی این ترشی را بچشید، به جای سبزی انواع ترشی، فقط از چند عدد برگ بو بهره ببرید.

سبزی ترشی واش

ترشی واش یا ، در اصل یک غذای شمالی است ولی در آن از سبزی های مختلف استفاده می گردد و طعم ترش دارد. در این خورش از سبزی های بومی شمالی استفاده می گردد و شامل خلواش چوچاق، نعناع خشک، تره، گشنیز و جعفری است.

سبزی ترشی تره

در از سبزی های معطر، شامل گشنیز، جعفری، نعناع، شوید و اسفناج تازه است. البته ترشی تره یک غذای شمالی است و معمولا در دسته ترشی ها قرار نمی گیرد ولی به خاطر طعم متمایل به ترش و استفاده از سبزی های محلی، نام ترش تره یا ترشی تره را به آن داده اند.

سبزی ترشی خیار

خیار به تنهایی هم می تواند ماده اصلی ترشی خیار و هم باشد. به عنوان سبزی این ترشی که معمولا به صورت حلقه ای درست می گردد از گلپر و ترخون می توان استفاده کرد. بهتر است ترخون را به صورت شاخه ای و گلپر را به صورت پودر یا خشک شده به این ترشی خوشمزه اضافه کنید.

سبزی ترشی لیته

معمولا در شهرهای مختلف به روش های شبیه به هم درست می گردد و ماده اصلی آن هم است. اما ترشی لیته بندری یا جنوبی مشهورترین نوع ترشی لیته است.

در این ترشی از نعناع، ترخون، جعفری، گشنیز، ریحان و مرزه استفاده می گردد. بهتر است این سبزیجات ترشی را به صورت تازه و خرد شده به ترشی لیته خانگی تان اضافه کنید تا عطر و طعم قوی تر داشته باشد.

سبزی ترشی گوجه سبز

برای درست کردن ترشی گوجه سبز، معمولا فقط از به عنوان سبزی ترشی استفاده می گردد ولی می توانید چند برگ جعفری هم به ترشی تان اضافه کنید. برای آموزش ، روی لینک مقاله بزنید.

سبزی ترشی انبه

برای تهیه ترشی انبه به روش اصیل جنوبی، از تخم گشنیز، گلپر و سیاه دانه استفاده می گردد. ادویه های این ترشی هم بسته به نوعی که می خواهید درست کنید، فرق دارد. می توانید برای آموزش کامل، روی لینک مقاله بزنید.

سبزی ترشی آلبالو

به عنوان سبزی ترشی، در از سبزی هایی مثل مرزه، ترخون، برگ تازه کرفس، گشنیز و نعنا استفاده می گردد. می توانید بنا به سلیقه خود، اندازه هر کدام از این سبزی های معطر را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید.

سبزی ترشی ذرت

برای سبزی ترشی ذرت، فقط از چند برگ گشنیز تازه بهره ببرید. آموزش مراحل را هم می توانید در مجله وبلاگ ساعت گلورایا بخوانید.

نکته:

شما می توانید انواع مثل نعناع خشک، شوید خشک، ریحان خشک، و انواع و را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی بخرید.

سوالات متداول

ادویه ترشی شامل چه چیزهایی است؟

ادویه ترشی از سیاه دانه، پودر تخم گشنیز، گلپر، فلفل قرمز، فلفل سیاه، رازیانه، پودر زیره سبز، پودر جوز هندی و دارچین تشکیل شده است. این ادویه را می توانید به نام ادویه ترشی از عطاری تهیه کنید.

سبزی ترشی و شور شامل چه چیزهایی است؟

برای سبزی ترشی هم بسته به ترشی که می خواهید درست کنید، این سبزی فرق دارد ولی به صورت معمول سبزی انواع ترشی و شور شامل شوید، جعفری، نعناع، ترخون، مرزه، گشنیز و ریحان می شوند.

منبع: افق کوروش

به "فهرست ترکیب سبزی 20 ترشی و شور خوشمزه و بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست ترکیب سبزی 20 ترشی و شور خوشمزه و بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید