نمایشگر گوشی تازه TCL حسی شبیه کاغذ را به شما منتقل می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، شرکت چینی TCL در جریان نمایشگاه IFA 2023 برلین از گوشی هوشمند جدیدش با نام NXTPAPER 40 در دو مدل 4G و 5G رونمایی کرد که از تکنولوژی پیشرفته محافظت از چشم پشتیبانی می نماید.

نمایشگر گوشی تازه TCL حسی شبیه کاغذ را به شما منتقل می نماید

شرکت TCL اوایل امسال میلادی از نسل دوم محصولات مبتنی بر فناوری NxtPaper رونمایی کرد، اما تنها سه تبلت و یک لپ تاپ به آن مجهز شده اند. حالا این فناوری برای اولین بار وارد دنیای گوشی های هوشمند شده و با گوشی هوشمند NXTPAPER 40 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هر دو مدل 4G و 5G گوشی هوشمند NXTPAPER 40 این شرکت دارای صفحه نمایش هایی مات هستند که حسی شبیه به کاغذ را به کاربران منتقل می نماید و در نتیجه فشار بسیار کمتری به چشم های آن ها در حین استفاده وارد می گردد.

نسخه 5G گوشی NXTPAPER 40 شرکت TCL نسبت به نسخه 4G آن یک سری ویژگی های پیشرفته تر دارد. برای مثال این نسخه از چیپست نوتر Dimensity 6020 مدیاتک به عنوان قلب تپنده استفاده می نماید، در حالی که مغز متفکر نسخه 4G این گوشی پردازنده هلیو G88 مدیاتک است. TCL برای نسخه 5G، حداکثر 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته، اما نسخه 5G این گوشی با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می گردد و از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می نماید.

نسخه 4G گوشی NXTPAPER 40 بعلاوه به نمایشگر 6.78 اینچی LCD با رزولوشن FULL HD پلاس و رفرش ریت 90 هرتز مجهز شده است. این گوشی هوشمند نو از یک حالت پیشرفته بهره می برد که رابط کاربری را برای خواندن راحت تر متون و فشار کمتر به چشم ها، به رنگ خاکستری در می آورد.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند سیستم دوربین سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی به چشم می خورد. بعلاوه باید به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این دستگاه نیز اشاره کنیم.

اسپیکر استریو با فناوری صوتی DTS 3D Boom Sound، جک 3.5 میلی متری هدفون و باتری 5010 میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی از دیگر مشخصات نسخه 4G گوشی NXTPAPER 40 شرکت TCL به شمار می رود.

نسخه 5G این گوشی هوشمند TCL از نمایشگر کوچک تر 6.6 اینچی با رزولوشن Full HD و رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد و همچون نسخه 4G، از قلم T-Pen نیز پشتیبانی می نماید. به لطف فناوری NxtPaper، دمای رنگ نمایشگر بر اساس دمای محیط تغییر می نماید تا چشمان کاربران در حین کار با این گوشی کمتر خسته شوند. روی پنل پشتی نسخه 5G گوشی NXTPAPER 40 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی دیده می گردد. دوربین سلفی این گوشی نیز با دقت 8 مگاپیکسلی به انجام وظیفه می پردازد.

یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ 15 واتی، انرژی این گوشی هوشمند TCL را تأمین می نماید. سیستم عامل اندروید 13 به صورت پیش فرض روی هر دو گوشی نصب شده و کاربران این گوشی های هوشمند حداقل سیستم عامل اندروید 14 را دریافت خواهند کرد. گوشی NXTPAPER 40 4G و 5G از ماه آینده با قیمت به ترتیب 200 و 250 یورو در بازار اروپا برای فروش در دسترس کاربران قرار می گیرند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایشگر گوشی تازه TCL حسی شبیه کاغذ را به شما منتقل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر گوشی تازه TCL حسی شبیه کاغذ را به شما منتقل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید