همه شغل ها نه، ولی هوش مصنوعی این شغل ها را از بین می برد!

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، دیجیاتو نوشت: مطالعه اجرا شده به وسیله سازمان بین المللی کار (ILO) نشان می دهد هوش مصنوعی مولد احتمالاً نمی تواند روی تمامی ردیف های شغلی تأثیرگذار باشد، ولی بعضی مشاغل دفتری و کارهایی مانند فراوری محتوا اعم از فراوری محتوای متنی، محتوای صوتی و تصویری و فراوری انیمیشن را بیش از بقیه موارد تحت تأثیر قرار می دهد.

همه شغل ها نه، ولی هوش مصنوعی این شغل ها را از بین می برد!

در این میان انتظار می رود بعضی کارهای دفتری بیشتر در معرض سلطه هوش مصنوعی قرار بگیرند. گزارش تهیه شده هشدار می دهد باتوجه به حضور زنان در این بعضی از این نوع مشاغل، احتمالاً با توسعه هوش مصنوعی به اشتغال زنان در این حوزه های آسیب بیشتری وارد خواهد شد و در کشورهای ثروتمندتر احتمالاً هوش مصنوعی بعضی کسب وکارهای زنان را از آن خود خواهد نمود.

هوش مصنوعی همه مشاغل را تصاحب نخواهد نمود

توسعه هوش مصنوعی مولد و برنامه های چت بات ها، نگرانی هایی را در خصوص تصاحب مشاغل و جایگزین شدن هوش مصنوعی به جای نیروی کار انسانی ایجاد نموده است. مطالعه صورت گرفته به وسیله سازمان بین المللی کار به این موضوع اشاره دارد که بیشتر مشاغل و صنایع تا حدی در معرض اتوماسیون قرار دارند و محتمل است بعضی مشاغل با هوش مصنوعی جایگزین شوند. این گزارش می گوید بعضی مشاغل دفتری بیشترین تأثیر را از هوش مصنوعی دریافت می نمایند و ممکن است هوش مصنوعی بتواند ضربه ای جدی به این مشاغل وارد کند و جایگزین نیروی انسانی گردد. باتوجه به اینکه در بعضی از چنین پست های شغلی زنان مشغول فعالیت هستند، ازدست دادن چنین ردیف های شغلی احتمالاً بیشتر زنان را هدف قرار می دهد.

براساس نتایج این مطالعه، بعضی مشاغل مانند فراوری محتواهای متنی، محتواهای صوتی، انیمیشن، مدل های سه بعدی و سایر محتواهایی که براساس داده های ورودی ایجاد می شوند ممکن است به صورت گسترده با حضور هوش مصنوعی کمتر به حضور نیروی انسانی احتیاج داشته باشند و بیشتر تحت تأثیر هوش مصنوعی مولد قرار می گیرند. اما مشاغلی مانند مدیریت و فروش، کمتر در معرض تأثیر حضور هوش مصنوعی خواهند بود. بااین حال، گزارش آژانس سازمان ملل هشدار می دهد تأثیر هوش مصنوعی مولد بر تمامی ردیف های شغلی را نمی توان نادیده گرفت و این تأثیرگذاری می تواند در ابعاد کم یا زیاد رخ دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "همه شغل ها نه، ولی هوش مصنوعی این شغل ها را از بین می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه شغل ها نه، ولی هوش مصنوعی این شغل ها را از بین می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید