وزیر ارشاد : شبکه نمایش خانگی یک فرصت دانش بنیان است

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، تهران (پانا) - محمدمهدی اسماعیلی در آستانه هفته دولت گفت ملی شدن صنعت نشر از اهداف اصلی و بلند مدت وزارت فرهنگ در دولت مردمی است که تمام اقدامات لازم انجام خواهد شد تا این اتفاق بزرگ در دولت انقلابی محقق گردد.

وزیر ارشاد : شبکه نمایش خانگی یک فرصت دانش بنیان است

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که در آستانه هفته دولت در برنامه دنیا آرا شبکه افق حضور پیدا نموده بود با اشاره به اهداف از پیش معین شده وزارت فرهنگ در دوره تازه گفت: از همان روزهای ابتدایی شروع به کار دولت مردمی، 120 برنامه تحولی روشن و معین در راستای اهداف معین شده در وزارت فرهنگ در نظرگرفته بودیم که تا به امروز بخش قابل توجهی از این 120 برنامه بر ریل معین شده قرار گرفته است.

وی در ادامه وزارت فرهنگ را اصلی ترین نهاد حکمرانی فرهنگ کشور برشمرد و اضافه کرد: در آستانه یک سالگی فعالیت دولت مردمی شعارهای دولت در حوزه فرهنگ را بازگو نمی کنیم بلکه از عملکرد و کارنامه این وزارتخانه باید سخن گفت.

شبکه نمایش خانگی فرصتی دانش بنیان

رییس شورای هنر کشور در مورد شرایط شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی یک فرصت کار دانش بنیان در حوزه هنر است که باید شرایط موجود اصلاح گردد؛ چرا که بخشی از مسائل از اعمال سلیقه های شخصی به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه تنظیم گری در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: باید معیارهای واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی حاکم باشد از سوی دیگر در اصل نظارت بر فراوریات تصویری، اختلافی با صدا و سیما نداریم. بعلاوه 90 درصد مباحث در جلسات مشترک با صدا و سیما حل شده و بقیه موارد هم به زودی حل خواهد شد.

وی گفت: در این خصوص یک پیش نویس وزارت فرهنگ ارائه داد، یک پیش نویس هم مسئولان صداوسیما، که در خاتمه مسئولان رسانه ملی پیشنهاد دادند که پیش نویس وزارت فرهنگ مورد آنالیز قرار گیرد زیرا مسیولین وزارت فرهنگ و صدا و سیما در مورد شرایط شبکه نمایش خانگی موضع فردی، شخصی و سازمانی ندارند.

در پی خودکفایی صنعت کاغذ

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شرایط حوزه نشر و کاغذ گفت: زمان تحویل وزارت فرهنگ فضای نشر فضای خوبی نبود اما در مدت شروع به کار دولت مردمی خوشبختانه تا حدود زیادی کاغذ مورد احتیاج مطبوعات و نشر حتی با مساعدت و دستور رییس جمهور با اختصاص ارز مورد احتیاج خرید کاغذ انجام شد و بخشی از محوله های کاغذ وارد شده است.

وی درباره صنعت خودکفایی کاغذ گفت: خودکفایی در حوزه کاغذ از برنامه های بلند مدت وزارت فرهنگ به شمار می رود و نهایت کوشش خود را می کنیم تا در کمترین زمان ممکن با اقدام جهادی و برطرف مسائل اقتصادی و سخت افزاری مجموعه های فراوریکننده کاغذ به خودکفایی در این صنعت دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: طی چند وقت شخص رییس جمهور و معاون اول روزانه پیگیر حل مسائل حوزه کاغذ هستند که اهتمام اعضای دولت مردمی تا به اینجای کار یاری بسیاری به اهداف صنعت خودکفایی کاغذ نموده است، به عنوان نمونه وزارت آموزش و پرورش با عقد قراردادی با یکی از کارخانه های بزرگ کاغذ کشور، فراوری بخش عمده ای از کتب درسی سال آینده دانش آموزان را به این کارخانه سپرده است .

وی با بیان اینکه خودکفایی صنعت نشر صرفا یک شعار نیست بلکه برنامه ای عملیاتی با همت مدیران جهادی است، توضیح داد: خودکفایی صنعت نشر از اهداف اصلی وزارت فرهنگ در دولت مردمی است که تمام اقدامات لازم انجام خواهد شد تا این اتفاق بزرگ در دولت انقلابی محقق گردد.

حمایت از فروشگاه های کتاب

اسماعیلی با اشاره به اینکه طرح های خوبی برای حمایت از فروشگاه های کتاب در دست اقدام است، گفت: برای فروشگاه های کتاب و کتابفروشی ها در حال تدوین برنامه ای حمایتی به وسیله معاونت فرهنگی هستیم که باعث رونق فروشگاه های کتاب خواهد شد در واقع برنامه جدی و مفصلی برای توسعه و رونق فروشگاه های کتاب در نظرگرفته شده است.

وی در مورد اخذ اقتصادیات از چهره ها گفت: در مورد نظام اقتصادیاتی باید تاکید نمود که این مسئله یک نظام عادلانه دارد و هیچ تبعیضی در آن قائل نیست زیرا اقتصادیات حقوق عمومی است که باید پرداخت گردد.

وزیر فرهنگ با اشاره به بیش از سفرهای استانی خود طی مدت اخیر گفت: یکی از ویژگی های شاخص دولت مردمی حضور در بین اقشار مختلف مردم و درک مسائل از نزدیک بوده است و در سفرهای استانی خود تمام کوشش این است با تعامل مسیولین استانی و محلی اقدامات جهادی و فوری برای حل مسائل و مسائل اهالی فرهنگ، هنر و رسانه انجام گردد.

تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت

وی بعلاوه با تاکید بر ضرورت برطرف مسائل و مسائل وبلاگ ساعت گلورایا، گفت: لایحه نظام جامع روزنامه نگاری که دوره های گذشته به انتها نرسیده بود در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در دولت و مجلس شاهد تحولات بزرگی در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همیشه کوشش وزارت فرهنگ در دوره تازه این بوده که فضای کار به سمت اعتلای حکمرانی فرهنگ و هنر و تحکیم تنظیم گری وزارت فرهنگ قرار گیرد زیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون متولی تنظیم گری است.

اسماعیلی در خاتمه گفت: به عنوان خادم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به هیچ عنوان به موانع فکر نمی کنم و برنامه ها را با جدیت و روحیه جهادی دنبال خواهیم کرد، بعلاوه عمده اهالی این حوزه دغدغه مند هستند البته اختلاف دیدگاه و سلیقه ها وجود دارد اما در نهایت نگاه و مخرج مشترک همگی اعتلای نظام و حوزه فرهنگ ایران عزیز است.

لازم به ذکر است، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه گذشته، شنبه بیست و نهم مردادماه در آستانه هفته دولت در برنامه دنیا آرا شبکه افق به آنالیز عملکرد یکساله وزارت فرهنگ و بیان برنامه های آینده این وزارتخانه پرداخت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر ارشاد : شبکه نمایش خانگی یک فرصت دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد : شبکه نمایش خانگی یک فرصت دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید