توسعه زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، ابراهیم عزیزی، در گفت وگو با خبرنگاران بر لزوم تعامل فرهنگی برای توسعه و اشاعه زبان و ادبیات فارسی تأکید و عنوان نمود: ایران اسلامی، کشوری دارای سابقه ای بسیار کهن، تاریخی، پر بار و تمدن غنی است. بسیاری از فرهنگ ها از کشور ما نشئت گرفته اند و بسیاری از خرده فرهنگ های کشورهای همسایه از ایران ایجاد شده است. زمانی که به نژاد، زبان و گویش بعضی کشورها توجه کنیم می بینیم که بخش زیادی از بستر تاریخی، فرهنگی و آدابشان ایرانی است که نشان دهنده تاریخ پرافتخار و پربار کشور ماست. این مسئله در کشورهای همسایه که فارسی زبان هستند پررنگ تر است و تعامل فرهنگی و می تواند در توسعه و تقویت ارتباطات زبانی ما تاثیرگذار باشد.

توسعه زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می گردد

عزیزی افزود: امروزه تبادلات فرهنگی می تواند نقش بسیار بزرگی در توسعه و توسعه زبان، ادبیات و فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد و می تواند یک فرصت برای کشورها و ملت ها و سایر تمدن ها باشد تا بعضی از نیازها برای رشد و پیشرفت فناوری و صنعتی شدن یا علوم پایه و بسیاری از نیازهای دیگر را رفع نمایند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در ذات فرهنگ ایرانی سفر و تبادل تجربیات و فرهنگ نهفته است، گفت: بی شک ازآنجا که ما مستغنی هستیم و یک ملت مستقل از نظر فرهنگ، آداب و رسوم به شمار می رویم، می توانیم حکم جوهر را داشته باشیم. به این شکل که زبان و ادب ایران به هر آبی که برسد رنگ می دهد.

وی با بیان اینکه فرصت تبادلات فرهنگی در بطن تبادلات بین المللی و روابط دیپلماسی ایجاد می گردد، افزود: این تعاملات می تواند مرزهای فرهنگی و ادبی، مالی و بین المللی را برای هر دو طرف تعامل جابه جا کند. کما اینکه وقتی به کشورهای مختلف می رویم می بینیم که همه آنها به نوعی شیفته فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.

عزیزی گفت: باید کوشش کنیم تا فرصت های بی نظیر خودمان را به علاقه مندان سایر کشورها منعکس کنیم و نیز از ظرفیت های خوب کشورهای همسایه در حوزه های فرهنگی، ادبی و تاریخی نیز بهره ببریم. بدون شک این تبادل می تواند نقش بسیار ارزنده ای در راستای نشر فرهنگ ما و نیز در جهت بهره گیری از ظرفیت کشورهای علاقه مند داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها تأکید کرد: اگر در تاریخ بنگریم همیشه کشورها کوشش نموده اند تا با اشاعه زبان و ادبیات خود، فرهنگشان را نیز به کشورهای دیگر منتقل نمایند، بنابراین ارتباطات فرهنگی باید منجر به آموزش و توسعه بیشتر زبان فارسی گردد. درواقع توسعه یک زبان موجب ایجاد قدرت و نفوذ خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "توسعه زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید