ادبیات

نباید تکنیک های داستان نویسی باعث خودانتقادی شوند

به گزارش خبرنگاران ، کتاب برف گرم روایت انسان هایی است که مهر و محبت از یادشان رفته است و با مرگ رودابه دوباره چشمانشان به محبت و پاکی باز می گردد. این رمان بومی و اقلیمی با نگاهی به اسطوره ها، نمادها،کهن الگوها و بعلاوه فولکور و خرافه و روایت خرده پیرنگ...

24 مرداد 1402

توسعه زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می گردد

ابراهیم عزیزی، در گفت وگو با خبرنگاران بر لزوم تعامل فرهنگی برای توسعه و اشاعه زبان و ادبیات فارسی تأکید و عنوان نمود: ایران اسلامی، کشوری دارای سابقه ای بسیار کهن، تاریخی، پر بار و تمدن غنی است. بسیاری از فرهنگ ها از کشور ما نشئت گرفته اند و بسیاری از...

25 تیر 1402

بیش از 7 هزار جلد کتاب نو به اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان ایلام اهدا شد

به گزارش خبرنگاران در ایلام، همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان، از سوی اداره مرکزی کانون پرورش فکری، بیش از 7 هزار جلد کتاب به اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان ایلام اهدا شد.

19 تیر 1402

جای جایزه ملی داستان دینی در فضای ادبیات کشورمان خالی است، ضرورت حمایت ویژه از شعر و داستان

علی محمد مؤدب در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سه دوره از جایزه ملی داستان حماسی و رونمایی پوستر دوره چهارم مطرح نمود: ابتکار این طرح متعلق به مرحوم سعید تشکری بوده که دوره های قبل را با شایستگی دبیری نموده و توانسته ظرفیت مغفول مانده در ادبیات...

9 خرداد 1402

نشر مهرستان با 3 کتاب حوزه ادبیات در نمایشگاه حاضر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب در اصفهان، انتشارات مهرستان سال جاری با عناوین جدیدی در نمایشگاه کتاب 1402 حضور یافته است و در شبستان، راهروی 24 غرفه 15 کتب بزرگسال خود را عرضه می نماید.

21 اردیبهشت 1402

جایزه مارگارت ماهی به جیمز نورکلیف اهدا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکز اند پابلیشینگز، نورکلیف نویسنده کتاب های کودک و نوجوان است. آخرین عنوان نوجوان این نویسنده 76 ساله، رمان فانتزی صندوق (انتشارات کوئنتین ویلسون)- داستانی پر پیچ و خم و تاریک از یک روح بود. او بعلاوه 11 مجموعه شعر و یک مجموعه...

17 اسفند 1401

تفال به حافظ امروز سه شنبه 24 آبان ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

24 آبان 1401

تبلیغ نویسندگان در بیلبورد های شهری راهکاری برای توسعه کتاب خوانی

یک نویسنده گفت: تبلیغ نویسندگان در بیلبورد های شهری می تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب های خوب باشد و به توسعه کتاب خوانی یاری کند.

20 آبان 1401

ببینید ، تصویری از زندگی عاشقانه نویسنده مشهور قرن نوزدهم ، آیا امیلی برونته هم می خواست ازدواج کند؟

برادران وارنر، تریلر فیلم امیلی بر اساس زندگی امیلی برونته، نویسنده مشهور انگلیسی منتشر نموده است. در این فیلم، علاوه بر واقعیات تاریخی، درباره زندگی عاشقانه این نویسنده، خیالپردازی شده است.

26 مرداد 1401

حسین کیانی پروین را زنده می نماید

گروه اجرایی نمایش پروین به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، همزمان با هشتادویکمین سالمرگ پروین اعتصامی، تمرینات خود را برای زنده ساختن نام و یاد این شاعر بزرگ معاصر شروع کرد.

14 خرداد 1401

در کارهایم به درس اخلاق و غیرمستقیم گویی تاکید دارم، آموزش پنهان به بچه ها

به گزارش خبرنگاران ، مجموعه فه فه زرافه عنوان اثر لاله جعفری است که در انتشارات پی نما به چاپ رسیده است. این مجموعه هشت جلدی در هر جلد کودک را با یک مهارت زندگی آشنا می کند. جعفری، با نگارش این کتاب، مجموعه داستان آموزشی کودک فه فه زرافه، داستان زرافه تازه...

12 خرداد 1401

تور ارزان روسیه: به اعتقاد دوگین ایران و روسیه جهانی نو می آفرینند

یک کارشناس و سفیر اسبق ایران در واتیکان و مراکش در مقاله ای به آنالیز زمینه های راستگرایی در سیاست های روسیه پرداخت و به نقل از فیلسوف روسی نوشت که ایران و روسیه جهانی نو خواهند آفرید.

25 اردیبهشت 1401

روایاتی از زندگی حضرت ابوالفضل (ع) را در کفیل بخوانید

کتاب کفیل اثر ناهید حسن پور در نشر صاد منتشر شده و بخش هایی از زندگی حضرت عباس (ع) را پیش روی مخاطب خود گذاشته است.

23 مهر 1400

موصل، بدون پریچهر؛ در جستجوی معشوق و رنج ها

به گزارش خبرنگاران؛ کتاب موصل، بدون پریچهر نوشته حسین قسامی از طریق نشر چشمه و در بخش کتاب های قفسه آبی به کتاب فروشی ها راه یافت.

20 شهریور 1400

مارگو رابی به فیلم نو وس اندرسن پیوست

مارگو رابی در کنار تام هنکس، آدرین برودی و تیلدا سوینتن در فیلم تازه وس اندرسن ایفای نقش خواهد نمود.

26 مرداد 1400

4 دهه با عمو قناد

از بین بچه های دهه های 50 تا 70 کمتر کسی پیدا می گردد که با برنامه های عمو قناد خاطره نداشته باشد.

20 مرداد 1400

متن گل قاصدک ؛ 25 شعر، جمله و متن در خصوص گل قاصدک

قاصدک تخم نوعی نی است، که در کنار جویبارهای بیشه ها و بیابانها می روید. بس که سبک است، باد- و حتی امواج ضعیف هوا- این سو و آن سو می بردش. عامه مردم توس (مشهد) آن را خبرکش می نامند، و می پندارند که از ناشناخته ای، گمشده ای، مسافری، دورافتاده ای خبر می آورد....

14 مرداد 1400

شماره 8 نشر در ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی آژانس ادبی و ترجمه پل، هشتمین شماره مجله انگلیسی زبان PUBLISHING IN IRAN MAGAZINE برای معرفی نشر ایران در دنیا، منتشر شد.

3 مرداد 1400

متن زیبا در خصوص روز زن

متن های زیبا و عاشقانه در خصوص روز زن مناسب برای پیغام های تلگرام را در این مطلب برای شما آورده ایم. شما می توانید از این متن های عاشقانه جهت تبریک به همسر و پست های تلگرام استفاده نمایید.

15 تیر 1400

برنامه های سازمان فرهنگی هنری برای نیمه شعبان اعلام شد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در تشریح برنامه های نیمه شعبان با عنوان صبح امید گفت: با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه های نیمه شعبان در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

28 فروردین 1400
تعداد: (27)