2 کتابخانه استان فارس کلنگزنی و افتتاح شد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا در شیراز، آیین کلنگ زنی پروژه خیرساز کتابخانه عمومی زنده یاد حاج اسماعیل داوطلب شهر مشکان نی ریز در استان فارس، با حضور محمدحسین فیروزی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ،یعقوب خسروانی، سرپرست فرمانداری شهرستان، حاج محسن سلیم جواهری، خیر پروژه، مسئولان و خیریان شهرستان نی ریز برگزار گردید.

2 کتابخانه استان فارس کلنگزنی و افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در مراسم کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر مشکان نی ریز ضمن تشکر و قدردانی از خیر نیک اندیش آقای سلیم جواهری عنوان نمود: امیدوارم بتوانیم به همت خیرین و یاری مسئولین کتابخانه ای در شأن مردم مشکان داشته باشیم و در ارائه خدمت به مردم پیشتاز و پیشقدم باشیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه خیر عزیز به تعهدات خود عمل کرد، اداره کل کتابخانه ها کوشش خود را برای جذب اعتبارات دولتی خواهد نمود و تجهیز آن را نیز انجام می دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه توضیح داد: کوشش گردد از محل اعتبارات سفر استاندار به شهرستان ، مبلغی برای این پروژه در نظر گرفته گردد.

بعلاوه، محسن سلیم جواهری، خیر نیک اندیش نی ریزی در این مراسم با اشاره به مراحل ساخت کتابخانه عنوان نمود: برای ساخت این کتابخانه مبلغ 16 میلیارد ریال در نظر گرفتیم و انشالله ظرف سه ماه آینده تحویل اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس می دهیم.

پروژه ساخت کتابخانه عمومی زنده یاد حاج اسماعیل داوطلب شهر مشکان شهرستان نی ریز استان فارس به همت خیران نیک اندیش در هفته دولت 1402 شروع می گردد. این کتابخانه در زمینی به مساحت 654 متر و با زیربنای 280 متر مربع در دو سال ساخته خواهد شد. با اتمام این پروژه، کتابخانه عمومی شهر مشکان که در حال حاضر در ساختمان استیجاری واقع شده است، به ساختمان تازه منتقل می گردد.

افتتاح کتابخانه شهید رجایی روستای خسویه زرین دشت

در ادامه پروژه های کتابخانه های عمومی فارس به مناسبت هفته دولت، پنجاه و ششمین کتابخانه روستایی استان فارس با عنوان کتابخانه عمومی شهید رجایی در روستای خسویه شهرستان زرین دشت روز پنجشنبه 9 شهریورماه با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ، رسول بهمنی، فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زرین دشت، ابراهیم خسروی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زرین دشت و مردم فرهنگ دوست روستای خسویه افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید رجایی ضمن تبریک هفته دولت عنوان نمود: امروز پس از کوشش زیاد، کتابخانه روستای خسویه به نام شهید رجایی افتتاح شد.

فیروزی ادامه داد: شاهد افتتاح پنجاه و ششمین کتابخانه روستایی، دویست و پنجاه و هفتمین کتابخانه استان فارس و چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان زرین دشت هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس به خدمات کتابخانه های عمومی اشاره نمود و گفت: استان فارس در ارائه خدمات کتابخانه های عمومی همیشه پیشتاز بوده است. تجهیزاتی که در این کتابخانه استفاده شده است مدرن و بروز است که باعث جذب مخاطب و شادابی فضای کتابخانه می گردد.

این مقام فرهنگی توضیح داد: ساختمان این کتابخانه به همت سعید ایاز، خیر نیک اندیش، به مدت 15 سال حق انتفاع در اختیار کتابخانه های عمومی استان فارس قرار گرفته است. این کتابخانه در 170 مترمربع و با 1200 جلد کتاب دارای بخش های مخزن کتاب، بخش کودک و نوجوان ، سالن مطالعه ، نشریات و ... افتتاح می گردد.

فیروزی به نقش مهم کتابخانه های عمومی اشاره نمود و گفت: امیدواریم این کتابخانه با استقبال خوب مردم روبرو گردد و شاهد ایجاد یک پاتوق اجتماعی و فرهنگی متفاوت باشیم.

وی به کتابخانه سیار نیز اشاره نمود و گفت: اگر شهرستان همت کند و خودرو کتابخانه سیار را فراهم کند، کار تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن را انجام می دهیم تا به سایر روستاهای شهرستان خدمات کتابخانه ای ارائه دهد.

رسول بهمنی، فرماندار زرین دشت، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت عنوان نمود: کتابخانه با نام شهید رجایی مزین شده است. خدا را شاکریم در سطح شهرستان کتابخانه ای با تجهیزات مدرن افتتاح می کنیم.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زرین دشت توضیح داد: کوشش می کنیم اعتبارات ویژه ای برای توسعه و تجهیز کتابخانه های شهرستان اختصاص دهیم و شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه ، کتاب و کتابخوانی در شهرستان باشیم.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی شهید رجایی روستای خسویه شهرستان زرین دشت پنجاه و ششمین کتابخانه روستایی استان فارس است. ساختمان این کتابخانه با زیربنای 170 مترمربع به همت خیرین نیک اندیش به کتابخانه ها واگذار و این کتابخانه به وسیله اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تجهیز شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "2 کتابخانه استان فارس کلنگزنی و افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 کتابخانه استان فارس کلنگزنی و افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید