شروع آنالیز ایمنی مدارس تهران ، می خواهیم مانع تکرار حوادثی همانند شین آباد شویم

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، پای سازمان مدیریت بحران به مدارس هم باز شد تا بعد از ساختمان های عمومی شهر که عمری از آنها گذشته و در معرض خطر ریزش یا آتش سوزی هستند، این بار مدارس شهر تهران هم که بسیاری از آنها عمرشان بیشتر از 20 سال است، مورد ارزیابی این سازمان قرار گیرد که با بازگشایی مدارس خطری جان دانش آموزان را تهدید نکند.

شروع آنالیز ایمنی مدارس تهران ، می خواهیم مانع تکرار حوادثی همانند شین آباد شویم

مهدی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مصاحبه با وبلاگ ساعت گلورایا، در رابطه با ارزیابی ایمنی 2 هزار و 800 مدرسه در تهران شرح داد: این ارزیابی با همکاری آموزش و پرورش انجام خواهد شد و در کوشش هستیم تا استانداردهای سلامت، ایمنی و محیط زیست معروف به HSE سنجیده بگردد.

او با تأکید بر این نکته که این آنالیز ها مرتبط با سازه مدارس نیست، گفت: موضوعاتی همانند ارزیابی ایمنی کتابخانه ها، آزمایشگاه، حیاط مدارس و... مورد توجه است تا مانع تکرار حوادثی همانند شین آباد بشویم. این ارزیابی ها به مسائل جزئی نیز می پردازد چرا که بعضی بی توجهی ها می تواند حادثه آفرین شوند.

براساس گفته نصیری دستور کارها در جلسه مشترک با مدیران آموزش و پرورش معین شده و قرار است به وسیله کارشناسان سازمان مدیریت بحران ارزیابی ها انجام گردد و اصلاح مسائل بر عهده اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان نوسازی مدارس استان تهران است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه نمود: تمام این آنالیز ها با تکیه بر تمام ملاحظات آموزشی، فرهنگی، امنیتی و ... انجام خواهد شد. جزئیات در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت تا با اولویت مدارس پرخطر و پس از آن کم خطر، بحث ایمن سازی پیگیری گردد. امیدواریم تا سرانجام سال این آنالیز ها به سرانجام برسد.

او شرح داد: شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که مسئله ای وجود ندارد اما زمانی که با نگاه متخصص به این امور پرداخته گردد، می توان ناایمنی ها را شناسایی کرد و با هزینه اندک مانع بروز خسارت بزرگ شویم.

نصیری در رابطه با علت ورود به موضوع ارزیابی ایمنی مدارس تهران، گفت: ما براساس مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و نباید فراموش کرد که پیش از این نیز بحث ارزیابی ایمنی مساجد را پیگیری نموده بودیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع آنالیز ایمنی مدارس تهران ، می خواهیم مانع تکرار حوادثی همانند شین آباد شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آنالیز ایمنی مدارس تهران ، می خواهیم مانع تکرار حوادثی همانند شین آباد شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید