فراوری باتری خودروی برقی که فقط در 15 دقیقه شارژ می گردد!

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، شرکت نیسان و ناسا در حال کار بر روی یک باتری نو برای وسایل نقلیه الکتریکی می باشند. این باتری نسبت به باتری های قبلی سبک تر، ایمن تر و دارای سرعت شارژ سریعتر می باشد. فناوری باتری نسل نو شامل برنامه هایی برای یک مرکز فراوری اختصاصی می باشد. طبق گزارشات منتشر شده این باتری در مدت 15 دقیقه بطور کامل شارژ خواهد شد.

فراوری باتری خودروی برقی که فقط در 15 دقیقه شارژ می گردد!

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، این باتری کاملاً جامد جایگزین باتری های لیتیومی خواهد بود که در حال حاضر مورد استفاده می شوند. نیسان باتری های حالت جامد مقرون به صرفه تر را به عنوان یک ستون کلیدی در این استراتژی می بیند ودر کوشش است تا با همکاری ناسا آن را به واقعیت تبدیل کند. باتری های حالت جامد به علت چگالی انرژی برتر، هزینه کمتر و زمان شارژ بسیار کوتاه تر، جایگزین امیدوارنماینده ای برای باتری های لیتیومی خواهند بود.

نیسان امیدوار است که بتواند از باتری های نسل نو در در همه چیز از سدان های خانوادگی گرفته تا پیکاپ استفاده کند. در حال حاضر فولکس واگن در حال کار بر روی استارتاپ QuantumScape با هدف فراوری باتری های جامد است؛ تویوتا و پاناسونیک نیز برای دنبال کردن اهداف مشابه در سال 2020 با یکدیگر همکاری می نماید. سال گذشته نیز فورد یک مرکز تحقیقاتی 185 میلیون دلاری برای توسعه و فراوری باتری های حالت جامد با هدف استفاده در خودرو های خود افتتاح کرد. کارخانه فراوری باتری های جامد نیسان در کاناگاوا، در جنوب توکیو مستقر خواهد شد. مهندسان و محققان این مرکز برای راه اندازی یک خودروی برقی با باتری جامد در سال 2028 با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

در حال حاضر باتری جامد به ازای هر کیلووات ساعت 75 دلار قیمت دارد و نیسان می گوید قیمت باتری های خود را به حدود 65 دلار به ازای هر کیلووات ساعت خواهد رساند. نیسان می گوید هزینه شارژ خودرو های برقی باید تقریبا مشابه هزینه سوخت خودرو های بنزینی باشد. کونیو ناکاگورو، معاون اجرایی نیسان می گوید: ما فناوری های عنصری مهمی را جمع آوری نموده ایم و دانش بدست آمده منجر به توسعه باتری های جامد خواهد شد. بخش های تحقیق، توسعه و فراوری ما برای تحقق این هدف به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد. نیسان و ناسا با محققان دانشگاه کالیفرنیا در این زمینه همکاری خواهند کرد تا یک باتری به مقدار نصف یک باتری الکتریکی فعلی فراوری نمایند که تنها در 15 دقیقه بطور کامل شارژ می گردد.

منبع: newatlas

منبع: فرارو

به "فراوری باتری خودروی برقی که فقط در 15 دقیقه شارژ می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری باتری خودروی برقی که فقط در 15 دقیقه شارژ می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید