روش تهیه یک بیسکوئیت متفاوت برای کسانی که از طعم بیسکوئیت های سوپر مارکت خسته شده اند

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، در بازار، انواع و اقسام بیسکوئیت ها با مارک های مختلف عرضه می گردد ولی بیسکوئیتی که در خانه پخته گردد چیز دیگری است.

روش تهیه یک بیسکوئیت متفاوت برای کسانی که از طعم بیسکوئیت های سوپر مارکت خسته شده اند

شما می توانید در مدت زمان حدود یکساعت بیسکوئیتی را درست کنید و با چای به صورت عصرانه میل کنید.

1. سینی فر را آماده نموده و کف آن را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. آرد را دو دفعه از الک رد کنید تا صاف و نرم گردد.

2. کره و پودرقند را در کاسه ای بریزید و با همزن آن قدر هم بزنید که مایه ای سبک حاصل گردد. تخم مرغ و شیر را هم به این مواد اضافه کنید و با همزن بزنید. آرد الک شده را همراه با پودر کاکائو به بقیه مواد اضافه کنید و با قاشق بزرگ هم بزنید تا خمیری نرم به دست آید.

نکته: برای آنکه خمیر صاف و یکدست گردد، با دست خمیر را ورز دهید.

3. روی سطح پیشخوان کابینت یا یک سینی بزرگ مقداری آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید؛ به صورتی که قطر خمیر به نیم سانتی متر برسد. سپس قالب شیرینی دایره ای شکلی به قطر 5 سانتی متر تهیه کنید و خمیر را با آن قالب بزنید. خمیرهای قالب زده شده را روی کاغذ شیرینی پزی با فاصله از هم بچینید. سینی را در فر اجاق گاز که از پیش با دمای 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) یا شماره 4 گرم نموده بودید به مدت 10 تا 12 دقیقه یا تا زمانی که رنگ بیسکوئیت طلایی گردد حرارت دهید.

4. بعد از این مدت سینی را از فر خارج نموده و گوشه ای بگذارید تا سرد گردد؛ سپس اقدام به جدا کردن بیسکوئیت ها از کاغذ کنید.

5. حالا نوبت درست کردن مایه روی بیسکوئیت است. برای این منظور پودرقند را در کاسه کوچکی بریزید و آب پرتقال را به میزان ای به آن اضافه کنید که وقتی پشت قاشق را با مخلوط پودرقند و آب پرتقال تماس می دهید لایه ای نازک روی سطح پشت قاشق ایجاد گردد. این غلظت موردنیاز است.

6 . وقتی مایه روی بیسکوئیت به غلظت موردنیاز رسید، روی هر کدام از بیسکوئیت ها یک قاشق مرباخوری از مایه بریزید. مرحله پایانی، تزئین با شکلات ذوب شده است. برای این منظور دو راه دارید؛ یکی آنکه شکلات را به روش حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و در قیف بریزید و با نوک باریک قیف روی بیسکوئیت های چیده شده روی کاغذ شیرینی بریزید. راه دوم هم استفاده از شکلات های مایع آماده است.

مواد لازم برای 30 عدد بیسکوئیت:

85 گرم کره

6 ق س پودرقند

یک عدد تخم مرغ

یک ق س شیر

250 گرم آرد گندم

2 ق س پودر کاکائو

مواد روی بیسکوئیت:

180 گرم پودرقند

3 ق س آب پرتقال

کمی شکلات تخته ای

تیره (برای تزئین)

از کجا بخریم؟

شکلات تخته ای را می توانید از فروشگاه های مواد و لوازم قنادی تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "روش تهیه یک بیسکوئیت متفاوت برای کسانی که از طعم بیسکوئیت های سوپر مارکت خسته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه یک بیسکوئیت متفاوت برای کسانی که از طعم بیسکوئیت های سوپر مارکت خسته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید