قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ ، جزئیات قیمت گذاری ایران خودرو

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، قیمت دنا پلاس دستی ایران خودرو در روزهای قبل بیش از 410 میلیون تومان اعلام شد. اما بسیاری از متقاضیان این خودرو از نحوه قیمت گذاری این سدان ایران خودرو ناراضی هستند. پس از اعلام قیمت دنا پلاس دستی ایران خودرو برخی از مشتریان این خودرو باور دارند چنین بهایی برای خودرویی که فاقد رینگ آلومینیومی و سانروف است، کاملاً غیر منطقی است.

قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ ، جزئیات قیمت گذاری ایران خودرو

بیت ران - اما در پی ایجاد سوال و ابهام برای متقاضیان در خصوص چگونگی قیمت گذاری دنا پلاس دستی، ایران خودرو به منظور پاسخ گویی به افکار عمومی، جزییات قیمت گذاری این خودرو را بیان نمود.

ایران خودرو مطرح نمود، تولید محصول دنا پلاس با کد 70408 از زمان آغاز تولید تا به امروز به صورت مستمر ادامه داشت. طبق مصوبه 547 شورای رقابت به بهای کارخانه ای 390 میلیون تومان به عنوان محصول پایه و مبنای قیمت گذاری در نظر گرفته شد.

بر همین اساس و طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت دنا پلاس دستی با کد 70323 به اندازه 43/8 میلیون تومان کم تر از قیمت محصول مبنا، به قیمت 347 میلیون تومان تعیین شد.

ایران خودرو دلیل سو برداشت مشتریان را مبنا قرار دادن محصول دناپلاس با کد 70317 برای قیمت گذاری دناپلاس با کد 70323 دانست.

این خودروساز تاکید کرد تولید محصول 70317 از مهر سال 1401 متوقف شد. آخرین تولیدات این محصول هم در نیمه اول سال 1401، مربوط به تعهدات قبل از سال 1400 بود.

ایران خودرو مطرح نمود، در فروردین ماه 1402 براساس اعلام از سوی نهادهای ذی ربط و ضرورت افشای اطلاعات، بهای کارخانه ای محصولات را براساس صورت های مالی شش ماهه نخست سال 1401 که به تایید مراجع ذی ربط رسید، منتشر و در سایت کدال افشا کرد.

به همین دلیل دنا پلاس با کد 70317 در فهرست قیمت فروردین ماه شرکت اعلام شد و به دلیل توقف تولید، از فهرست قیمت اردیبهشت و خرداد حذف شد.

تفاوت های دنا پلاس دستی با خودرو مبنا برای قیمت گذاری

این خودروساز درباره تعیینات دو خودرو و تفاوت های موثر در قیمت گذاری مطرح نمود، دنا پلاس دستی کد 70323 دارای تفاوت هایی از جمله توربوشارژ، سانروف، رینگ آلومینیومی و اکسل عقب دیسکی است. همین موارد سبب کاهش حدود 44 میلیونی آن نسبت به خودروی مبنا شد.

ایران خودرو عنوان و توضیح داد، قیمت گذاری محصولات براساس مصوبات نهادهای ذی ربط صورت می گیرد. به طور حتم این شرکت خود را ملزم به تبعیت از ضوابط جاری قیمت گذاری می داند.

قیمت دنا پلاس ایران خودرو قانونی است؟ / توضیح ایران خودرو

نتایج سامانه یکپارچه در مرحله دوم اعلام شد / به 97 درصد متقاضیان امسال خودرو نرسید

قیمت خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد / جدول قیمت خودروها

فهرست قیمت محصولات سایپا اعلام شد / خرداد 1402

گزارش بازار خودرو / رکورد افزایش قیمت شاهین در 2 روز

منبع: بیت ران

به "قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ ، جزئیات قیمت گذاری ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ ، جزئیات قیمت گذاری ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید