اپرا مرورگر کریپتو خود را برای iOS منتشر کرد

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، اپرا نسخه بتای مرورگر کریپتو خود را در ماه ژانویه در دسترس کاربران موبایل قرار داد. مدیران این شرکت بسیار امیدوار بودند تا کاربران بتوانند به استاندارد Web3، که یک فناوری بر مبنای بلاکچین است به وسیله این مرورگر دسترسی پیدا نمایند. این شرکت چندی پیش مرورگر کریپتو خود را برای کاربران اندرویدی، ویندوز و مک منتشر کرد اما نسخه iOS این مرورگر در آن موقع آماده نبود. اکنون اما اپرا نسخه iOS این مرورگر را نیز در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار داده که از قابلیت های بسیار خوبی بهره می برد.

اپرا مرورگر کریپتو خود را برای iOS منتشر کرد

مرورگر کریپتو اپرا مجهز به یک کیف پول داخلی است که از زیست بوم های اتریوم، پلی گان و سلو پشتیبانی می نماید و به نظر می رسد در آینده گزینه های بیشتری به موارد تحت پشتیبانی آن اضافه شوند. کاربران بعلاوه قادر خواهند بود هر کیف پول سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را با کیف پول داخلی اپرا بازیابی نموده و موجودی ها خود را یکپارچه سازی نمایند. مرورگر اپرا به کاربران بعلاوه امکان خرید و فروش و انتقال توکن های بلاکچین را خواهد داد و حتی می توانند به NFTهای مبتنی بر استاندارد Web3 نیز دست پیدا نمایند.

یکی از قابلیت های خوب این مرورگر، صفحه اخبار این حوزه به نام Crypto Corner است که به وسیله آن کاربران قادر خواهند بود تا آخرین فروش های برتر NFT و به روزرسانی های زنده در خصوص قیمت دارایی های کریپتو و هزینه های تراکنش و بعلاوه ایردراپ ها و حتی منابع آموزشی پیشنهادی را آنالیز نمایند. اپرا اعلام نموده که این مرورگر را هم برای کاربران تازه وارد حوزه ارزهای دیجیتال و هم برای استفاده کهنه کاران این حوزه طراحی نموده است.

یورگن آرنسن، مدیرعامل اجرایی اپرا در رابطه با این موضوع شرح می دهد: استاندارد Web3 طی سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و این موضوع به شکل تصاعدی در حال افزایش است. مرورگر کریپتو اپرا در واقع به قصد ساده سازی تجربه کاربران در پلتفرم Web3 طراحی شده که برای کاربران تازه وارد کمی پیچیده است. اوپرا بر این باور است که برای بهره برداری از حداکثر قابلیت های Web3 و استفاده گسترده از آن، روش استفاده از فناوری مذکور نیز باید آسان باشد. این شرکت بعلاوه گفت که این مرورگر دارای حفاظت از استخراج ارزهای دیجیتال است که اسکریپت هایی را که ممکن است عملکرد دستگاه آیفون یا آیپد را به خطر بیندازند، مسدود خواهد نمود.

اپرا خاطرنشان می نماید که علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر به وسیله رمزگذاری بلاک چین، به کاربران امکان می دهد تا به مواردی مانند GameFi دسترسی داشته باشند؛ جایی در آن که می توانند در هنگام بازی در انواع متاورژن ها به کسب عایدی بپردازند. باید خاطر نشان کنیم که این مرورگر نو اپرا از هشت زیست بوم بلاک چین اصلی یعنی بیت کوین، سولانا، پالیگان، StarkEx، Ronin ،Celo ،Nervos Network و IXO پشتیبانی می نماید. کاربران گوشی یا تبلت های اپل می توانند این مرورگر نو را از اپ استور به صورت رایگان دانلود نمایند. حداقل نسخه مورد احتیاج سیستم عامل iOS برای اجرای این مرورگر نسخه 13 یا بالاتر است.

پیش تر رقیب این شرکت یعنی موزیلا، اعلام نموده بود که پشتیبانی از رمزارزها را به مرورگر خود اضافه خواهد نمود، اما تصمیم آن ها با واکنش شدید کاربران، از جمله جیمی زاوینسکی یکی از بنیانگذاران آن روبرو شد که به تأثیرات زیست محیطی بلاک چین اشاره نموده بودند. به نظر می رسد که اپرا با پیش بینی واکنش مشابه، گفت که در کوتاه ترین زمان ممکن در حال کوشش برای اجرای استاندارد لایه 2 اتریوم است که مصرف انرژی بهینه تری دارد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپرا مرورگر کریپتو خود را برای iOS منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپرا مرورگر کریپتو خود را برای iOS منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید