شغل های هنری در 1401 چقدر عایدی داشتند؟

به گزارش وبلاگ ساعت گلورایا، تصور عمومی این است که مشاغل هنری از نظر حقوق و دستمزد شرایط مناسبی ندارند. از آنجا که آمار رسمی منظمی از دستمزد ها در بازار کار منتشر نمی گردد، اطلاعات دقیقی برای سنجش این موضوع وجود ندارد. اما به یاری نظرسنجی اخیر جاب ویژن می توان شهودی نسبت به رسته های شغلی هنری مختلف به دست آورد و آنالیز کرد که سطح دستمزد این مشاغل در 1401 چقد بوده و انتظار چند درصد افزایش حقوق وجود دارد.

شغل های هنری در 1401 چقدر عایدی داشتند؟

به گزارش فردای اقتصاد، بیشتر ما اطلاع دقیقی از حقوق و دستمزد دیگران نداریم، چه آن ها که شغل مشابه ما دارند و چه سایر مشاغل که امکان جابه جایی به آن ها را داریم. در حالی که اطلاعات کامل تر از شرایط بازار کار می تواند انتخاب های شغلی بهتری را به ارمغان بیاورد.

آمار های رسمی چندانی از شرایط دستمزد در بازار کار ایران منتشر نمی شوند. آمارگیری نیروی کار که مرکز آمار سالانه نتایج آن را منتشر می نماید، اطلاعات زیادی از بازار کار ارائه می نماید، اما دستمزد به عنوان متغیر بسیار مهم این بازار را در برنمی گیرد. با این حال، پلتفورم های آنلاین کاریابی برای قسمت هایی از بازار کار ایران اطلاعاتی را جمع آوری می نمایند. در شروع سال تازه، یکی از این شرکت ها، جاب ویژن گزارشی از یک نظرسنجی با نمونه نسبتاً بزرگ را منتشر کرد.

در این نظرسنجی که در ماه های بهمن و اسفند 1401 برگزار شده، بیش از 74000 نفر، در 79 حوزه شغلی و از 454 شهر مختلف کشور شرکت کردند که پس از حذف کردن داده های نامربوط و پالایش آن ها در مجموع داده های 69564 نفر در این گزارش مورد آنالیز قرار گرفته است. البته اطلاعات بیشتری از نحوه انتخاب نمونه منتشر نشده تا معین باشد تا چه حد نمونه نماینده جامعه است. اما نتایج نظرسنجی شهود کلی خوبی از شرایط می دهد.

در نظرسنجی به صورت معین از افراد پرسیده شده است که فکر می کنید در سال 1402 روی چند درصد افزایش حقوق با سازمان خود به توافق خواهید رسید؟ این بدان معنی است که اعداد این گزارش منعکس نماینده مقدار افزایش حقوق مد نظر افراد با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر بازار کار و سازمانی است که برای آن کار می نمایند و افراد اعدادی را به عنوان مقدار افزایش حقوق بیان نموده اند که گمان می نمایند می توانند در سال 1402 با کارفرمای خود روی آن به توافق برسند.

منبع: فرارو

به "شغل های هنری در 1401 چقدر عایدی داشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغل های هنری در 1401 چقدر عایدی داشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید